رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند:

دانشگاهیان کشور در حوزه علم و فناوری به رتبه پانزدهم دنیا دست یافتند/ امروزه تولید علم و دانش در کشور به تأسی از تاریخچه حرکت 16 آذر بوده است

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند با بیان اینکه دانشگاهیان کشور در حوزه علم و فناوری به رتبه پانزدهم دنیا دست یافتند، گفت: تولید علم و دانش در کشور امروزه به تأسی از تاریخچه حرکت 16 آذر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حیدر امیر پور رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند در جمع نمازگزاران به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: در تاریخ ایران رویدادها و وقایعی رقم خورده که همیشه ماندگار و ارزشمند هستند که یکی از این وقایع با ارزش به قیام‌ها و نهضت‌هایی که علیه ظلم، استبداد و استکبار شکل گرفته است و این روحیه همیشه در امت اسلامی وجود دارد.

وی افزود: یکی از این نهضت‌ها مربوط به دانشجویان در روز شانزدهم آذرماه بود که بعد از کودتای 28 مرداد سال 1332 وقتی آمریکا و بریتانیا با هماهنگی رژیم شاهنشاهی مستبد در سرنگونی دولت مصدق تلاش‌های خود را کرده که ظاهراً موفق شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند ادامه داد: اما همچنان روحیه ضد استبدادی در مردم، بازاریان و به ویژه دانشجویان وجود داشته است و با رهبری احزاب آن دوران که عمدتاً حزب توده بودند و نهضت مقاومت ملی در دو جهت عمدتا متمرکز شدند.

امیر پور بیان کرد: بعد از این وقایع با توجه به اینکه دولت دست نشانده ایران یعنی همان طاغوت، تصمیم داشت با بریتانیا روابط دیپلماتیک برقرار کند و کاردار انگلیس در کشور ما مشغول بکار شود، مردم انقلابی آن دوران به این موضوعات پیش آمده اعتراض و تجمعات خود را ادامه دادند.

وی عنوان کرد: همچنین وقتی قرار شد معاونت رئیس جمهور آمریکا به ایران بیاید، دانشجویان در دانشگاه تهران عمدتاً با محوریت مبارزه با دولت دست نشانده اعلام مخالفت با روابط برقراری روابط سیاسی و دیپلماتیک با بریتانیا که همیشه روحیه استعماری و استکباری داشته به اعتراضات خود ادامه دادند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند خاطرنشان کرد: طبق روال گذشته نیروهای رزیم طاغوت با سرکوب گری و تجهیزات نظامی با اعتراض گرانی که در واقع قیام برحق بود ایستادگی کردند و فضای دانشگاه تهران را در آن دوران به هم ریختند که نتیجه آن زخمی و شهید شدن تعدادی از دانشگاهیان بود و از آن دوران شاهد تشکیل نهضت و جنبش دانشجویی از روز 16 آذرماه در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی بودیم.

امیر پور افزود: تولید علم، دانش و حرکت به سمت قله‌های ترقی با امتناع به تفکرهای و ارزش‌های اسلامی از انتظاراتی است که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از دانشگاهیان داشتند و همه این جوانب به تأسی از شانزدهم آذرماه که روز دانشجو می‌باشد.

وی عنوان کرد: قشر دانشجو در مقابل همه مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید بسیار هوشیار بوه و قدرت تبیین و تحلیل موضوعات را در عرصه مسائل داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز دماوند با اشاره به گزارشی در خصوص توفیقات علمی چهل سالگی به نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: دانشگاهیان ما در حوزه علم و فناوری در رتبه پانزدهم دنیا قرار دارند.

امیر پور تاکید کرد: همچنین این قشر در تربیت مهندس رتبه چهارم، ارتقاء ضریب نوآوری رتبه 65 و فناوری نانو رتبه چهارم را کسب کردند که حاصل این تولید درآمدی سالیانه بالغ‌بر 400 میلیارد تومان بوده است و در واقع خوشبختانه وابستگی ما را به فروش نفت خام کمتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا