مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند خبر داد؛

کمک 2 میلیارد تومانی خیران شهرستان دماوند جهت ساخت بیمارستان حضرت فاطمه(س)/ راه‌اندازی دستگاه «سی‌تی‌اسکن» بیمارستان سوم شعبان تا پایان دی‌ماه سال جاری

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند از کمک دو میلیارد تومانی خیران این شهرستان جهت ساخت بیمارستان حضرت فاطمه(س) خبر داد و گفت: دستگاه «سی‌تی‌اسکن» بیمارستان سوم شعبان تا پایان دی‌ماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

محسن دهقانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: مسئولیت مجمع خیرین سلامت در هر شهرستان بر عهده امام‌جمعه است و در شهرستان دماوند نیز با انجام فراخوان به همت حجت‌الاسلام‌والمسلمین فتاح دماوندی این مجمع به صورت قانونی فعالیت تعریف‌شده و منظمی دارد.

وی افزود: پیش از این شاید فعالیت این مجمع متمرکز بر بیمارستان‌ها بود اما در حال حاضر به حوزه شبکه بهداشت‌ودرمان و زنجیره سلامت نیز پرداخته است، به عنوان مثال هزینه واکسن‌های مورد استفاده در شهرستان دماوند بالغ بر 300 میلیون تومان است که در صورت قطعی برق این واکسن‌ها فاسد می‌شوند؛ اما خوشبختانه خیری در این زمینه با پرداخت 60 میلیون تومان کمک شایانی کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین آزمایش آب شرب شهرستان دماوند و روستاها باید به صورت روزانه انجام شود که آزمایش میکروبی در این خصوص صورت می‌گیرد، اما انجام آزمایش شیمیایی توسط استان تهران به مدت 6 ماه زمان نیاز دارد که خوشبختانه توانستیم در این حوزه نیز با کمک خیر ورود کنیم.

دهقانی از تجهیز خانه‌های بهداشت به سیستم رایانه توسط خیر خبر داد و بیان کرد: معمولا در نشست‌های مجمع خیرین سلامت، رئیس شوراهای همه شهرها حضور دارند؛ چرا که این افراد آگاهی بهتری نسبت به خیران در شهرها دارند و می‌توانند کمک خوبی در خصوص جذب خیر انجام دهند.

*کمک دو میلیارد تومانی خیران شهرستان دماوند جهت ساخت بیمارستان حضرت فاطمه(س)

وی از احداث انبار در بیمارستان سوم شعبان به عنوان بزرگترین پروژه انجام شده توسط خیران در شهرستان دماوند نام برد و تصریح کرد: این پروژه بزرگترین اقدام صورت‌گرفته توسط خیر با هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون تومان در این شهرستان بود که در 22 بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند اضافه کرد: همچنین احداث نمازخانه چندمنظوره با مساحت 300 مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون تومان توسط خیر از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان دماوند است که این نمازخانه در مواقع بحران نیز به عنوان اورژانس مجهز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دهقانی در خصوص مشکلات بیمارستان حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: این بیمارستانی در مساحت حدود هفت‌هزارمتر در حال ساخت است که با دومیلیارد تومان مساعدت خیران در کنار بودجه‌دولتی، همچنان با کمبود بودجه مواجه است و حدود پنج میلیارد تومان برای تکمیل ساخت آن نیاز است.

*راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان سوم شعبان دماوند تا پایان دی‌ماه سال جاری

وی از راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان سوم شعبان دماوند تا پایان دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به سرریز جمعیت به سمت این شهرستان و همچنین محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه، شاهد تصادفات جاده‌ای بسیاری در حوزه جاده‌ای هستیم و خدمات درمانی در این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند نقش خدمات بخش دیالیز بیمارستان سوم شعبان دماوند در شرق استان تهران را شایان برشمرد که این امر نیز حاصل تلاش خیران شهرستان دماوند است.

دهقانی با اشاره به عملیات گودبرداری با هدف ساخت فضایی با مساحت 800 مترمربع در زمینه سلامت و درمان در شهر آبسرد عنوان کرد: این پروژه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آبسرد و همچنین مساعدت خیران انجام می‌شود و مسلما هرچه بتوانیم در حوزه سلامت در شهرها فعالیت کنیم تعداد مراجعان به بیمارستان سوم شعبان کاهش می‌یابد.

وی از ساخت و بازسازی درمانگاه حضرت محمد(ص) رودهن با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون تومان توسط خیر خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از 40 خیر بومی در شهرستان دماوند وجود دارند و به طورکلی از ابتدای سال جاری مبلغ چهارمیلیارد تومان توسط خیران این شهرستان در حوزه سلامت مساعدت شده است.

*شناسایی 35 فرد مبتلا به سرطان در شهرستان دماوند/ رسیدگی به مشکلات بیماران سرطانی از اهداف دیگر مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند است

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهرستان دماوند یادآور شد: همچنین ایده دیگری که مدنظر مجمع خیرین سلامت قرار گرفته است، شناسایی 35 فرد مبتلا به سرطان در این شهرستان و دلجویی و رسیدگی به مشکلات آنها توسط خیران می‌باشد.
دهقانی با اشاره به مشکلات حوزه درمان در مسکن مهر گیلاوند و مهرآباد بیان کرد: این شهرک‌ها با مشکلات بسیاری در حوزه درمانی مواجه هستند و تراکم جمعیت در سال‌های آینده در آنها بسیار زیاد است؛ اما خوشبختانه با پیگیری شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند جانمایی مرکز درمانی در آنها انجام شده و اقدامات لازم مد نظر قرار دارد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این درمانگاه‌های جیلارد و دماوند نیز باید مورد بازسازی قرار گیرد که البته تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه مربوط به درمانگاه جیلارد انجام شد که نیاز به پیگیری بیشتری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا