خسارت سیل به ۵۶ باب منزل مسکونی در روستاهای شهرستان دماوند/ طرح هادی روستای زره‌در بر اثر وقوع سیل ۶۰۰ میلیون تومان خسارت دید/ خسارت ۷۶ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات زیربنایی ۶ روستای شهرستان دماوند

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از خسارت سیل به ۵۶ باب منزل مسکونی در روستاهای این خبر داد و گفت: طرح هادی روستای زره‌در بر اثر وقوع سیل ۶۰۰ میلیون تومان خسارت دید.

کوشان امیراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به شناسایی خسارات وارده به روستاهای شهرستان دماوند در سیل اخیر اظهار داشت: در روستاهای هویر و دهنار منازل دچار آسیب شده و گل و لای وارد خانه‌ها شده بود.

وی افزود: تعداد 56 خانه در روستاهای هویر، دهنار، جورد، وادان و زره‌در نیاز به تعمیرات دارند و 30 واحد مسکونی به علت قدیمی بودن باید بازسازی شوند تا از خسارات آینده جلوگیری به عمل آید.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: در روستای زره‌در طرح هادی در دست اجرا بود اما متاسفانه پیمانکار حدود 600 میلیون تومان خسارت دید و جداولی که تازه خریداری شده بودند را سیل برد.

امیراحمدی ادامه داد: با توجه به اینکه سیل به تاسیسات زیربنایی روستاهای هویر، دهنار، وادان، زره‌در، وسکاره و جورد آسیب وارد کرده است طبق برآوردها 76 میلیارد تومان اعتبار برای این خسارات از جمله برای اصلاح دیوار ساحلی روستای هویر و دیگر تلفات نیاز است که این رقم درخواست شده و فرماندار تایید کرده است.

وی تصریح کرد: در حاشیه روستاهایی که در جوار بافت هستند همچون روستای مراء که آسیب دیده‌اند نیز جهت اصلاح خسارات نیاز است که برای آنها اعتبار در نظر گرفته شود.

انتهای پيام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا