خسارت خرس به کندوهای عسل زنبوردار روستای سربندان دماوند جبران می‌شود/ هیچ خطري شهروندان را تهديد نمی‌کند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اينکه خسارت خرس به کندوهای عسل زنبوردار روستای سربندان جبران می‌شود، گفت: هیچ خطري شهروندان را تهديد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، بنابر گفته اهالی طی دو شب گذشته، یک قلاده خرس به زنبورستانی در حاشیه روستای سربندان از توابع بخش مرکزی دماوند حمله کرده و حدود ۴۰ کندوی این زنبورستان را غارت و دچار خسارت و ضرر کرده است.

به گفته چند نفر از اهالی روستای سربندان چند روزی است، در برخی نقاط دیگر به یک دامداری نیز ورود کرده است.

خواهشمندیم متولیان امر نسبت به این موضوع هرچه سریع‌تر رسیدگی کنید.

نقی میرزاکریمی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: براساس گزارش واصله به این اداره مبنی بر خسارت خرس به کندو های عسل در حاشیه روستای سربندان کارشناسان این اداره جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده و علائم و نشانه های موجود ورود خسارت توسط خرس به کندوهای عسل تایید و طبق دستورالعمل های ابلاغی اداره کل متبوعه بعد از تشکیل پرونده مراتب جهت جبران خسارت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند افزود: عسل غذای مورد علاقه خرس‌ها است و این رفتار در این فصل از سوی این حیوان وحشی با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان طبیعی است و هیچ خطری شهروندان را تهديد نمی‌کند.

میرزاکریمی در خاتمه ضمن تقدیر از این زنبور دار بدلیل آسیب‌ نرساندن به خرس از مردم خواست در صورت مشاهده حیات وحش به آنها نزدیک نشوند و در اسرع وقت مراتب را به شماره 1540 یا 76343738 اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اعلام نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا