رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند خبر داد؛

ورود 230 خانوار به چرخه حمایتی کمیته امداد دماوند از سال گذشته تاکنون/ مشارکت 416 میلیون تومانی مردم دماوند در کمک به نیازمندان طی 9 ماهه سال جاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند از مشارکت 416 میلیون تومانی مردم این شهرستان در کمک به نیازمندان طی 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون 230 خانوار به چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند وارد شدند.

مهدی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به شفاف‌سازی عملکرد این اداره اظهار داشت: کمیته امداد در 35 فصل کاری خدمات ارائه می‌دهد، نیاز است مشارکت مردم شهرستان را در فرآیند فقرزدایی افزایش دهیم در این صورت شاهد مشارکت جدی‌تر نیکوکاران و خیرین در رفع مشکلات نیازمندان و فقرزدایی خواهیم بود.

وی افزود: مردم باید از عملکرد کمیته امداد اطلاع دقیق داشته باشند چرا که یکی از بزرگترین سرمایه اجتماعی این نهاد، همان اعتماد مردم است ضمن اینکه شهرستان دماوند به برخورداری از خیرین خوش‌نام نیز معروف است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند ادامه داد: مردم شهرستان دماوند اعتقاد زیادی به انفاق، صدقه و کمک‌رسانی دارند، کما اینکه طی 9 ماهه امسال 416 میلیون و 900 هزار تومان از صنایع بزرگ، متوسط و کوچک در شهرستان جمع‌آوری شد و برای خانواده‌های تحت حمایت هزینه شد، البته این مبلغ تنها 20 درصد از مشکلات محرومان را پوشش می‌دهد.

*امروز جامعه دچار فقر نسبی شده است

شعبانی بیان کرد: امروز جامعه دچار فقر نسبی شده است، با مقایسه از دهه 60 تا 90 می‌توان دید که نظام جمهوری اسلامی در کاهش فقر مطلق موفق عمل کرده است و به خوبی از شرایط فقر مطلق عبور کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز شاهد فقر نسبی هستیم که به مراتب خطرناک‌تر بوده و خسارات و زیان آن بیشتر خواهد بود، دولت در شرایط فعلی اعتبار درخور توجهی برای فقرزدایی اختصاص داده است، اما با توجه به شرایط فعلی و اعتبار در نظر گرفته جهت جذب خانواده‌های جدید نیازمند فراهم شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: از سال گذشته تاکنون 230 خانوار به چرخه حمایتی در قالب تبصره 14 ورود پیدا کردند گرچه افزایش آمار تحت حمایت‌ها زیبنده نیست؛ شرایط برای مساعدت به این خانواده‌ها فراهم شده است که خدمات امداد را به صورت اورژانسی دریافت می‌کنند.

*پرداخت یک میلیارد و 659 میلیون تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد دماوند/ تاکنون 273 فقره وام تعمیرات مسکن، کارگشایی و خود کفایی پرداخت شده است

شعبانی تصریح کرد: کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای به امور فقرا و نیازمندان دارد و در سال جاری بیش از یک میلیارد و 659 میلیون تومان تسهیلات اشتغال و قرض‌الحسنه، تأمین و تعمیر مسکن، هزینه‌های درمانی و تحصیلی به خانواده‌های نیازمند داده شده است.

وی افزود: امروز فقر تنها مشکل نیازمندان نیست بلکه چالشی برای کل جامعه شده است و در سطوح پایین‌تر شهرستان دیده می‌شود، فقر قطعاً امنیت و سلامت اجتماع را به خطر می‌اندازد و آسیب‌های اجتماعی فراگیری را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند عنوان کرد: اولویت اصلی و محوری فعالیت این نهاد توانمندسازی خانواده‌ها است که این مهم از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی و کاریابی، آموزش خانواده‌ها و نیز اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه صورت می‌گیرد که می‌تواند خانواده‌های نیازمند را به عنصری فعال در جامعه تبدیل کند.

شعبانی با اشاره به تعداد تسهیلات پرداختی به مددجویان کمیته امداد شهرستان دماوند خاطرشان کرد: در طی ۹ ماهه امسال تعداد 80 فقره وام تعمیرات مسکن، 118 فقره کارگشایی و 75 فقره وام خود کفایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا