معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان دماوند تبعات منفی بیکاری را ایجاد کرده است/ جمعیت اتباع افغانی در برخی مدارس از افراد ایرانی بیشتر می‌باشد

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرستان دماوند تبعات منفی بیکاری را ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر جمعیت اتباع افغانی در برخی مدارس بیش از افراد ایرانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در نشست شورای اداری با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه سالروز مقابله با مواد مخدر، نشستی در این خصوص برگزار می‌شود و از همه نهادها و همچنین ائمه جمعه تقاضا داریم که در خطبه نماز جمعه این موضوع را مورد تأکید قرار دهند.

وی افزود: در این راستا کارگاهی آموزشی با حضور دهیاران و شوراهای روستاها برگزار کردیم تا به این موضوع در سطح روستاها بپردازند و نتایج آن را اعلام کنند که در این خصوص گزارشی ارائه نشد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: همه نهادها در خصوص مقابله با مواد مخدر مسئولیت دارند، اعتیاد به مواد مخدر موضوع مهمی است، متأسفانه سن اعتیاد کاهش پیدا یافته و گریبانگیر خانواده‌ها شده است.

جهانشاهی بیان کرد: یکی از اولویت‌های کاری بنا بر دستور دولت حقوق شهروندی است، در این زمینه تعدادی به‌عنوان بازرس مشخص شدند که به‌صورت سرزده اقدام به بازدید از نهادها کرده و مشکلات را منعکس می‌کنند، در واقع فلسفه وجودی دستگاه‌های اداری خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با تأکید بر عدم به‌کارگیری اتباع بیگانه در ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها گفت: حضور اتباع بیگانه به‌ویژه غیرمجاز تبعات مختلفی از جمله در زمینه اشتغال دارد، با اشتغال این افراد ایرانی‌ها از اشتغال باز می‌مانند، یکی از دغدغه‌های امروز دولت بیکاری است که عامل بسیاری از مشکلات است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: افراد غیرمجاز فرصت‌های شغلی را گرفته و باعث بیکاری در جامعه می‌شوند، علاوه بر این ترکیب جمعیتی، نوع کشت و بافت جمعیتی را تغییر دادند، حتی در برخی مدارس جمعیت اتباع افغانی بیش از افراد ایرانی شده است و این امر تبعات منفی دارد.

جهانشاهی گفت: در مباحث بهداشتی و سایر مسائل نیز بخشی از هزینه‌ها در شهرها صرف این افراد می‌شود زیرا محل را امن دیده و شاغل شدند، در صورتی‌که اگر محل را ناامن ببینند از منطقه خارج می‌شوند، پیمانکاران نیز باید از افراد ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا