امام جمعه دماوند:

استفاده از گروه‌های مشورتی جوانان دماوند به عنوان بازوی توانمند در رونق تولید/ تریبون عمومی نیز در نماز جمعه دماوند در اختیار جوانان قرار داده می‌شود

امام جمعه دماوند با بیان اینکه استفاده از گروه‌های مشورتی جوانان به عنوان بازوی توانمند در رونق تولید است، گفت: تریبون عمومی نیز در نماز جمعه دماوند در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دماوند مشترک با شورای مشورتی جوانان در سال ۹۸ به مناسبت روز جوان اظهار کرد:  طبق تأکیدات ائمه اطهار (ع) باید جوانان و تقویت آنان را در اولویت قرار داد، اگر ما نسبت به ترویج مکتب و معارف اسلام برای جوانان اهمیتی قائل نباشیم، دیگران وارد میدان شده و مؤلفه های دیگری را در دل جوانان می‌کارند.

وی افزود: قلب جوان همچون زمین خالی است که هرچه در آن کاشته شود، همان رشد می‌کند، قبل از سیاه شدن قلوب جوانان باید معارف الهی را به آنان آموخت.

امام جمعه دماوند گفت: انعطاف‌پذیری جوانان ویژگی خوبی است که می‌توان از آن برای تهذیب نفس و تحصیل و درست کردن اخلاق و ورزش بهره برد، یعنی روح، جسم و عقل یا فکر را از جوان می‌خواهیم بنابراین اداره ورزش و جوانان باید بر روی این سه نکته برنامه‌ریزی کند.

*نقش جوانان شهرستان دماوند در تحقق شعار سال مبنی بر روند تولید محقق شود

فتاح دماوندی ادامه داد: امسال و 10 سال گذشته که در رونق تولید هستیم باید ببینیم که نقش جوانان در تحقق شعار سال چیست، در شهرستان از بازوی توانمند گروه‌های مشورتی جوانان برخورداریم که امسال باید برگ زرین خود را رو کرده و سخنان و مطالبات خود را بر مبنای علم و تخصص بیان کنند.

وی بیان کرد: جوانان بگویند که از نظر علمی دماوند برای رونق تولید در این شهرستان چه اقدامی می‌تواند انجام دهد تا سرمایه و ثروت شهرستان افزایش یابد.

فتاح دماوندی اضافه کرد: از جوانان می‌خواهیم که پیشنهادات خود را ارائه دهند و با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک و جغرافیایی و آب و هوا بگویند که چگونه جوانان و پتانسیل نیروی انسانی، کارخانه‌ها و باغات موجود را فعال کنیم تا ارز آوری داشته و حتی از دیگر کشورها سرمایه‌گذار جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان طرح و برنامه‌های خود را در جلسات ارائه دهند، گفت: تریبون عمومی نیز در نماز جمعه در اختیار جوانان قرار داده می‌شود تا قبل از خطبه‌ها سخنان علمی و تخصصی و چکش‌کاری شده خود را که قبلاً در کارگروه‌ها مطرح و بررسی شده را اعلام کنند.

*مساجد شهرستان دماوند را در سال 98 جوان‌سازی و جوانانه کنیم/ هیئت امنای مساجد و محلات شهرستان دماوند باید به سمت جوان شدن ببریم

امام جمعه دماوند بیان کرد: در زمینه ورزش‌های همگانی و قهرمانی و اخلاقی حاضر به شنیدن طرح و برنامه‌های جوانان هستیم، همچنین باید در سال 98 مساجد را که مراکز تهذیب و تقویت ما است را جوان‌سازی و جوانانه کنیم.

وی افزود: کم کم هیئت‌های امنای مساجد و محلات را نیز باید به سمت جوان شدن ببریم و در کنار بهره‌مندی از تجارب ریش سفیدان، دو جوان به هیئت امنای هر مسجد و حسینیه‌ها اضافه کنیم.

گروه‌های مشورتی جوانان دماوند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا