در نشست هماهنگی بزرگداشت روز جانباز در شهرستان دماوند مطرح شد؛

شهرستان دماوند حدود 280 نفر جانباز بالای 25 درصد دارد/ جانبازان فرهنگ ایثارگری را زنده نگه داشتند/ بزرگداشت جانبازان به صورت متمرکز در شهرستان دماوند به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها اجرایی نمی‌شود

نشست هماهنگی بزرگداشت روز جانباز در شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در نشست هماهنگی بزرگداشت روز جانباز در شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: اگر امروز در کشور امنیت وجود دارد و مردم در آسایش زندگی می‌کنند برگرفته از ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزاده‌ها است.

وی افزود: همه ما در مقابل ایثارگران مدیون هستیم و مقام آنها باید به نحو احسن مخصوصاً در روز جانباز گرامی داشته شود. بنابراین باید برنامه‌های گرامیداشت این روز را در شهرستان پررنگ‌تر از سال‌های گذشته شاهد باشیم که این مهم مستلزم هماهنگی‌های قبلی و نظارت و کنترل دقیق است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: باید براساس برنامه با شهرداری‌ها و شورای شهر هماهنگی‌ها برای تأمین هزینه‌های روز جانباز صورت گیرد و این مهم به صورت متمرکز انجام شود.

وی افزود: سال گذشته در تمام شهرها برنامه بزرگداشت جانبازان اجرا و یک برنامه متمرکز هم در دماوند با مرکزیت جانبازان این شهر برگزار شد.

قاسم ملیحی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: جانبازان توانستند فرهنگ ایثارگری را زنده نگه دارند و در انتقال این فرهنگ به نسل جدید بسیار مؤثر بوده‌اند.

وی افزود: سال گذشته مقرر بود برنامه بزرگداشت جانبازان به صورت متمرکز برگزار شود اما به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها این اتفاق نیافتاد و شرط برگزاری چنین مراسمی به صورت متمرکز این است که تمام مسئولان شهرستان در شهر دماوند حضور یابند که این موضوع شدنی نبود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند برای برگزاری مراسم به صورت غیرمتمرکز هر شهری یا دو شهر می‌توانند مراسم را با مشارکت یکدیگر برگزار کنند، اصل بر این است که این ایثاگران در ملأ عام مورد تجلیل قرار گیرند و خود مردم شهر آنها را بشناسند، همچنین در صورت غیرمتمرکز بودن مراسم هزینه‌های شهرداری منطقی تر خواهد بود.

ملیحی ادامه داد: جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا جزء آحاد مردم هستند اما به دلیل از خود گذشتگی‌هایشان باید به نوعی از دیگر مردم بیشتر دیده شوند.

وی با اشاره به تعداد جانبازان بالای 25 درصد در شهرستان دماوند گفت: همچنین طبق آمار در شهر دماوند 150 نفر جانباز، در آبسرد 50 نفر جانباز، رودهن 50 نفر، کیلان 25 و آبعلی سه جانباز دارد که حدود 280 جانباز می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند برگزاری سخنرانی، مولودی خوانی، اهدای هدیه به جانبازان بخش‌هایی از مراسم گرامیداشت روز جانباز در سال جاری عنوان کرد.

نشست هماهنگی بزرگداشت روز جانباز در شهرستان دماوند (1) نشست هماهنگی بزرگداشت روز جانباز در شهرستان دماوند (1) نشست هماهنگی بزرگداشت روز جانباز در شهرستان دماوند (1)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا