جاده دماوند – فیروزکوه از محورهای پرترافیک و پر تصادف در شرق استان تهران است/ طی ۲ ماه گذشته آمار تصادفات شرق استان تهران حدود 31 درصد کاهش داشته‌ است/ موتورسیکلت سواران رتبه دوم را در تصادفات بعد از سواری‌ها به خود اختصاص داده‌اند

فرمانده پلیس راه شرق تهران با بیان  اینکه جاده دماوند – فیروزکوه از محورهای پرترافیک و پر تصادف در شرق استان تهران است، گفت: طی ۲ ماه گذشته آمار تصادفات شرق استان تهران حدود 31 درصد کاهش داشته‌ است و موتورسیکلت سواران رتبه دوم را در تصادفات بعد از سواری‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سرهنگ ایرج کهریزی در همایش ارتقای ایمنی راکبین موتور سیکلت در شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از برنامه‌های راهبردی پلیس راهور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارتقاء انضباط و فرهنگ ترافیکی است.

وی افزود: طی جلسات متعددی که با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تشکیل شد مقرر گردید طرح اهدای کلاه ایمنی به صورت رایگان برای شهرستان‌هایی که دارای فراوانی تصادفات در حوزه موتور سیکلت هستند، انجام شود.

فرمانده پلیس راه شرق تهران گفت: در حوزه شرق استان تهران، دومین گروه آسیب پذیر در تصادفات بعد از خودروهای سواری، موتور سیکلت سواران هستند و شهرستان دماوند نیز منطقه‌ای پرترافیک و پر تصادف است که این طرح را با اهدای کلاه ایمنی به موتور سواران با همکاری اداره راه دماوند انجام دادیم.

کهریزی ادامه داد: کلاه ایمنی نقش بی بدیلی در کاهش تصادفات دارد و استفاده از کلاه 40 درصد از فوتی‌ها و 70 درصد از مصدومین را در سوانح رانندگی کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: جاده دماوند – فیروزکوه از محورهای پرترافیک و پر تصادف در شرق استان تهران است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امید است در حوزه راهداری و پلیس راه شاهد کاهش تصادفات باشیم.

فرمانده پلیس راه شرق تهران افزود: طی دو ماهه ابتدای امسال در شرق استان تهران آمار تصادفات حدود 31 درصد کاهش داشته‌ است و موتورسیکلت سواران رتبه دوم را در تصادفات بعد از سواری‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

کهریزی ادامه داد: روز گذشته نیز در بزرگراه دماوند دو نفر در برخورد یک موتورسیکلت با سواری فوت کردند.

فرمانده پلیس راه شرق تهران در خصوص راه اندازی رمپ فرار تصریح کرد: رمپ فرار بالاتر از پلیس راه درست شده و کارگران هنوز در حال کار هستند، چند مورد راه فرار ایجاد شده است اما ضرورت دارد که در شهر دماوند یک کمربندی ایجاد شود.

کهریزی بیان داشت: همه دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات باید پای کار باشند، پلیس مسئول رسیدگی به تصادفات است و برای رسیدن به این هدف کمک کرده و مردم نیز رعایت کنند.

وی گفت: برنامه‌های پلیس در راستای هدف مذکور ادامه دارد و یکی از آنها برگزاری همایش ارتقای ایمنی راکبین موتور سیکلت در شهر دماوند است، همچنین حضور پلیس در محورها، اجرای برنامه‌های آموزشی همچون اهدای کلاه ایمنی و پیگیری رفع نواقص جاده‌ای از طریق معاونت استانداری و شورای ترافیک جهت کاهش تصادفات اجرا می‌شوند.

وی بیان داشت: برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز همچون سبقت غیرمجاز و سرعت غیرمجاز، استفاده از کمربند ایمنی و عدم استفاده از تلفن همراه نیز از دیگر برنامه‌های پلیس برای کاهش تصادفات می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا