رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند:

ثبت‌نام ۱۳۱۰ نفر از شهرستان دماوند در سامانه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: 1310 نفر از شهرستان دماوند در سامانه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا ثبت نام کردند.

جعفر میرزاملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: سامانه رصد، اشتغال‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی را نشان می‌دهد که دستگاه‌ها موظفند شغل‌هایی که ایجاد می‌کنند را در سامانه رصد کشوری به ثبت برسانند و این اقدام مشخص کننده میزان ایجاد شغل در کشور است.

وی افزود: طی سال 98، در شهرستان دماوند 2312 شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: اداره فنی حرفه‌ای 385 نفر، اداره بهزیستی 36، صنعت و معدن 795، کمیته امداد 32، میراث فرهنگی 537 نفر، جهاد کشاورزی 440 نفر، اداره تعاون و کار 70، اداره ورزش و جوانان 5، صندوق مهر رضا 4 و بنیاد شهید و امور ایثارگران 8 نفر را در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت کرده‌اند.

میرزاملکی گفت: برش شهرستانی دماوند برای اشتغال در سال 99، حدود 3212 نفر است که باید در سامانه به ثبت برسند، تا چهارم تیرماه 99 در این شهرستان 282 طرح ثبت شده است که سهم آموزش فنی و حرفه‌ای از این رقم 129، صنعت و معدن 48، میراث فرهنگی 41، جهاد کشاورزی 17 و اداره تعاون 47 نفر بوده است.

وی ادامه داد: 2359 نفر در شهرستان‌های دماوند و پردیس در سامانه تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا ثبت نام کرده‌اند که 1310 نفر آن مربوط به شهرستان دماوند می‌باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند تصریح کرد: طبق شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا وزارت تعاون، بانک مرکزی و دستگاه‌های بخشی، متولی اجرای این طرح هستند.

میرزاملکی گفت: بانکها و موسسات اعتباری که موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی هستند شامل بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، اقتصاد نوین، پارسیان، بانک شهر، پاسارگاد، کارآفرین، سامان، سینا، آینده، انصار، گردشگری، حکمت ایرانیان، خاورمیانه و موسسات اعتباری کوثر و ملل می‌باشند که از سوی بانک مرکزی تعیین شده‌اند.

وی بیان کرد: در خصوص این تسهیلات بنگاه‌ها می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند که پس از بررسی اداره تعاون پیامک برای آنها ارسال می‌شود و سپس به موسسات اعتباری جهت دریافت وام هدایت می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند عنوان کرد: در ابتدای این طرح شرایطی شامل فعال بودن بنگاه‌ها در سال گذشته، عدم استفاده شاغلین از بیمه بیکاری، تعدیل نشدن پس از شیوع کرونا و انعقاد قرارداد کار در سال 99 وجود داشت که اکنون تسهیل شده است.

میرزاملکی ادامه داد: این شرایط تسهیل شده‌اند و صرفا بنگاه‌هایی که در اسفندماه 98 لیست بیمه رد کرده باشند ملاک ثبت‌نام این بنگاه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: این بنگاه‌ها می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مربوط به مجوزشان مراجعه و راهنمایی لازم را از دستگاه‌های بخشی جهت دریافت تسهیلات کسب کنند. مابقی مراحل نیز از طریق پیامک به اطلاعشان می‌رسد.

 *جذب 10 نفر کارورز در واحدهای تولیدی و بنگاه اقتصادی شهرستان دماوند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در خصوص طرح کاروزی نیز گفت: در این طرح دانش آموختگان دانشگاهی برای آشنایی با فضای کسب و کار و کارگاهی می‌توانند در سامانه کاروزی ثبت نام کنند، کارفرماها نیز باید به طور موازی ثبت نام کرده باشند.

میرزاملکی عنوان کرد: پس از تایید اداره کار، به شرطی که سه ماه از دریافت کد کارگاه گذشته باشد و حداقل یک کارگر بیمه شده باشد، می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند، سپس هماهنگی جهت معرفی کارورز به واحد پذیرنده توسط اداره کار صورت می‌گیرد.

وی افزود: دوره کارورزی 3 ماه است و مبلغ کمک هزینه آموزشی برای کارورزان درنظر گرفته شده که در مقطع لیسانس 500 هزار تومان و در مقطع فوق لیسانس 600 هزار تومان است.

وی ادامه داد: پس از این مدت در صورت جذب کارورز توسط کارفرما، کارفرما می‌تواند از 21 ماه تخفیف بیمه‌ای حق کارفرما برخوردار شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند تصریح کرد: در سال گذشته 20 مورد طرح کارورزی منعقد شد که از این تعداد حدود 10 نفر جذب شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا