شهردار دماوند خبر داد؛

تکمیل فاز نخست حمام تاریخی محله درویش شهر دماوند با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی تا پاییز 99

شهردار دماوند از تکمیل فاز نخست حمام تاریخی محله درویش شهر دماوند با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی تا پاییز 99 خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند،  عباس صفری درخصوص اقدامات صورت گرفته و در دستور کار شهرداری جهت مرمت این بنای تاریخی اظهار داشت: حمام تاریخی شهر دماوند در سال 84 با توجه به اعتبار تخصیص یافته به میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مورد مرمت قرار گرفت که به دلیل کمبود بودجه، مرمت قسمت هایی از حمام رها شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مکان و حفظ و نگهداری آثار تاریخی شهر، شهرداری دماوند طی دو سال اخیر مرمت این بنا را در دستور کار قرار داد.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: هم اکنون با انتخاب پیمانکار مرمت سقف، ستون ها، دیوارها و کف در فاز نخست در دستور کار قرار گرفته که با توجه به اینکه در نظر است از این مکان جهت فعالیت های فرهنگی و هنری همچون موزه، نمایشگاه، تئاتر و .. استفاده شود، مصالح مورد استفاده در این پروژه از گچ ضدآب است.

صفری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این پروژه در فاز نخست تا ابتدای پاییز به اتمام برسد، گفت: برآورد اولیه اجرای این پروژه در فاز نخست 700 میلیون تومان است که فاز دوم آن شامل سیستم گرمایشی و سرمایشی، روشنایی و همچنین تجهیز مکان در مرحله بعد انجام می شود.

این مقام مسئول مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه را بیش از یک میلیارد تومان و مساحت فضای مورد مرمت را 350 مترمربع اعلام کرد و افزود: شهرداری دماوند در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و گردشگری، همواره پیشگام بوده و گام های موثری نیز برداشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا