رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند:

شهرستان دماوند دارای 20 واحد پرورش ماهی است/ تولید حدود یک هزار تن ماهی در سال توسط مرکز پرورش ماهی امید رودافشان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای 20 واحد پرورش ماهی است، گفت: حدود یک هزار تن ماهی در سال توسط مرکز پرورش ماهی امید رودافشان تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین اردلانی در حاشیه بازدید از مرکز پرورش ماهی امید رودافشان و واحد تولیدی پرورش بوقلمون سپید فام در روستای رودافشان اظهار کرد: شهرستان دماوند دارای 20 واحد پرورش ماهی است که بزرگ‌ترین واحد تولیدی در روستای رودافشان بوده و حدود یک هزار تن در سال ماهی تولید می‌کند اما با توجه به وجود مشکلاتی همچون آب و سوخت، دو سالی است که غیرفعال بود که با همکاری سایر دستگاه‌ها مقرر شد تا 10 روز آینده فعالیت خود را آغاز کند.

*عمده واحدهای پرورش ماهی در حاشیه رودخانه دلیچایی هستند/ تولید و پرورش ماهی در شهرستان دماوند سالیانه 1400 تن است

وی ادامه داد: میانگین تولید و پرورش ماهی در شهرستان دماوند سالیانه 1300 تا یک هزار و چهارصد تن است که عمده واحدهای پرورش ماهی در حاشیه رودخانه دلیچایی و در روستاهای دهنار، هویر، رودافشان و مشهد است و شهرستان دماوند با توجه به شرایط آب و هوایی پتانسیل لازم را جهت پرورش ماهی دارد.

این مقام مسئول در ادامه به واحد تولیدی بوقلمون پرورشی در شهرستان دماوند اشاره و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید 7500 قطعه دارای مشکلاتی است که امیدواریم با حمایت فرماندار و سایر نهادها، این واحد نیز تقویت شود.

*شهرستان دماوند 3 واحد تولید بوقلمون پرورشی با ظرفیت سالانه 21 هزار قطعه است

اردلانی گفت: شهرستان دماوند سه واحد تولید بوقلمون پرورشی دارد و دارای ظرفیت 21 هزار قطعه است که سالانه 500 تن بوقلمون تولید می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا