رئیس اتحادیه ریخته‌گران و تراشکاران شهرستان دماوند:

هیچ‌گونه اقدامی برای بهبود وضعیت تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی در دماوند انجام نگرفت/ عدم حمایت مسئولین و نداشتن امکانات کارگاه‌های تولیدی دماوند را به عباس‌آباد و شمس‌آباد منتقل کرد

رئیس اتحادیه ریخته‌گران و تراشکاران شهرستان دماوند با بیان اینکه هیچ‌گونه اقدامی برای بهبود وضعیت تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی در دماوند انجام نگرفته است، گفت: عدم حمایت مسئولین و نداشتن امکانات کارگاه‌های تولیدی دماوند را به عباس‌آباد و شمس‌آباد منتقل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد رضایی در ششمین نشست کارگروه رونق تولید شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان و تولید کننده قطعات شیرآلات بهداشتی اظهار داشت: نزدیک به 40 سال است که تولید شیرآلات بهداشتی ساختمانی در سطح شهرستان دماوند انجام می‌گیرد، اما طی این سال‌ها هیچ‌گونه اقدامی در جهت بهبود وضعیت این صنعت صورت نگرفته است.

وی افزود: کارخانه‌های بسیار بزرگی در این منطقه مشغول فعالیت بودند که به دلیل مشکلات بسیاری که با آن مواجه شدند و عدم حمایت از سوی مسئولین، نداشتن امکانات و فضای مناسب جهت رشد و توسعه تولیدات کارگاه‌های خود را به مناطقی همچون عباس‌آباد و شمس‌آباد منتقل کردند.

رئیس اتحادیه ریخته‌گران و تراشکاران شهرستان دماوند عنوان کرد: با انتقال این کارگاه‌ها کسانی که به تولید کامل شیرآلات بهداشتی مشغول بودند، تمامی امتیازهایشان نیز منتقل شد و دیگر شهروندان دماوندی نمی‌توانند از این امتیازات استفاده کنند و جوانان بیکار این منطقه نیز دیگر نمی‌توانند در این کارخانه‌ها مشغول به فعالیت شوند.

*واحدهای تولیدی شیرآلات بهداشتی در دماوند جهت خرید مواد اولیه نیاز به تسهیلات دارند/ قیمت خرید مواد اولیه نسبت به چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است

رضایی گفت: کارگاه‌ها و کارخانجات تولید شیرآلات جهت خرید مواد اولیه نیاز به تسهیلات دارند چرا که قیمت خرید مواد اولیه نسبت به چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی تاکید کرد: طی چند سال گذشته هر تن مواد اولیه به قیمت هزار تومان انجام می‌شد ولی در حال حاضر این مبالغ به هر تن 60 میلیون تومان افزایش داشته است که این مواد اولیه طی یک هفته مصرف می‌شود.

*40 واحد ریختگری با اشتغال بیش از 700 نفر در منطقه دماوند فعال هستند/ روزانه بیش از 300 هزار قطعه شیرآلات بهداشتی در سطح شهرستان دماوند تولید می‌شود

این مقام مسئول بیان داشت: در حاضر تعداد 40 واحد ریختگری در منطقه فعال می‌باشد که بیش از 700 نفر به طور مستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و روزانه بیش از 300 هزار قطعه شیرآلات بهداشتی در سطح شهرستان دماوند تولید می‌گردد و تمامی کارگران این واحدها نیز بیمه هستند.

*ساماندهی کارگاه‌های تولیدی در دماوند با گذشت بیش از 20 بلاتکلیف است/ بسیاری از مسئولان برای حل مشکلات آمدند و فقط وعده دادند

این مقام مسئول به وعده و وعیدهای مسئولین طی سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از 20 سال است که برای ساماندهی این کارگاه‌ها سرگردانیم، مسئولین بسیاری طی چند سال گذشته آمدند و وعده دادند و رفتند اما هیچ چاره‌ای حاصل نشد، بلکه تنها جنگیدیم تا فقط رد این منطقه باقی بمانیم.

*برخی از واحدهای تولیدی در روستای اسلام‌آباد با مشکل تأمین آب مواجه هستند/ ویلاداران برای خوشگذارنی آب مصرفی دارند، اما صنعت‌کاران برای مصرف ضروری محروم‌اند

وی تاکید کرد: واحدهای تولید شیرآلات در سطح شهرستان دماوند پراکنده است و مشکلات بسیاری دارند، به طور مثال کارگاه‌های اسلام آباد حتی آب برای نوشیدن ندارند چه برسد به شستشو و نظافت، زمین‌های اطراف کارگاه‌ها به ویلا دارن واگذار شده است و آب نیز به قیمت گزاف به آنها فروخته می‌شود.

رضایی ادامه داد: ویلاداران تنها هفته‌ای یک مرتبه برای خوشگذارنی به ویلاهای خود می‌آیند و آب استخرهای خود را عوض می‌کنند و این در حالی است که کارگاه‌های ریختگری آب برای مصرف ضروری خود در اختیار ندارند.

*کارگاه‌های تولیدی روستای اسلام‌آباد از امنیت کافی و نعمت گاز شهری برخوردار نیستند/ گرانی مواد اولیه کمر تولیدکنندگان این صنعت را شکسته و دیگر قدرت خرید ندارند

این مقام مسئول گفت: نگهبانان کارگاه‌های نیز از امنیت کافی برخوردار نبوده و جانشان در خطر است و حتی برخی کارگاه‌ها با آنکه لوله گاز از کنار کارخانه‌شان عبور می‌کند اما از این نعمت بی‌بهره‌اند و ناچار به خرید گازوئیل لیتری هزار تومان هستند.

رضایی اظهار داشت: گرانی مواد اولیه کمر تولیدکنندگان این صنعت را شکسته و دیگر قدرت خرید ندارند، طی دو سال گذشته هر کیلو مواد اولیه مورد نیاز به قیمت 8 هزار تومان خریداری می‌شد که اکنون به کیلویی 60 هزار تومان افزایش یافته است و این در حالی است که این کارگاه‌ها روزانه یک تن مواد اولیه استفاده می‌کنند، همچنین هزینه ایاب و ذهاب کارگران نیز حدود 30 میلیون تومان می‌باشد که به طور کل جهت ادامه فعالیت به روزانه 100 میلیون تومان سرمایه در گردش نیاز دارند.

*کارفرماهای عضو اتحادیه ریختگران و تراشکاران به حرمت بیش از 500 کارگر فعالیت دارند

وی افزود: اگر به حرمت بیش از 500 کارگری که در این کارگاه فعالیت دارند نبود کارفرماها می‌توانستند کار را تعطیل کرده و با سرمایه‌های خود نسبت به کارهای ساده‌تری اقدام کنند.

مسئول اتحادیه ریختگران و تراشکاران شهرستان دماوند در خاتمه گفت: امید دارم با همکاری مسئولین حاضر در جلسه چاره‌ای اندیشیده شود تا ریختگران و تولیدکنندگان شیرآلات بتوانند در منطقه به فعالیت خود ادامه دهند و از وضعیت فعلی نجات یافته و با تولید بهتر و بیشتری خودکفا شده و بتوانند امرار معاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا