معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند:

رتبه چهارم شهرستان دماوند از لحاظ توسعه کشت گلخانه‌ای در استان تهران/ 7.5 هکتار متقاضی احداث گلخانه در دماوند طی یک ماه اخیر شناسایی شده است

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: رتبه شهرستان دماوند از لحاظ توسعه کشت گلخانه‌ای در استان تهران چهارم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، خرمی در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها و اشتغال و رونق تولید شهرستان دماوند با اشاره به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اظهار داشت: طی سال گذشته 4.3 هکتار به سطح گلخانه‌های شهرستان اضافه شده است و نیز امسال شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه هستیم.

وی افزود: با دستور وزارتخانه مبنی بر حذف بسیاری از استعلامات در حوزه گلخانه، طی یک ماه اخیر برای 7.5 هکتار گلخانه در دماوند متقاضی شناسایی شد، همچنین 2.2 هکتار گلخانه ایجاد و 2.5 هکتار پروانه تأسیس صادر شد که در شرف معرفی به بانک کشاورزی هستند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با اشاره به جلسه شورای هماهنگی ستاد توسعه کشت گلخانه‌ای استان افزود: رتبه شهرستان دماوند از لحاظ عملکرد در این حوزه از 14 به رتبه 4 در استان رسیده است.

خرمی تصریح کرد: 17 مورد فعال‌سازی واحدهای غیرفعال و نیمه فعال در جریان بازدیدهای رونق تولید، از دیگر عملکردهای شهرستان دماوند است که 13 مورد در حوزه دام، طیور، شیلات و آبزیان و 4 مورد در زمینه تولیدات گیاهی بوده است.

وی ادامه داد: تا امروز از مجموع 529 تعهدی که ایجاد شده است، 184 مورد وارد سامانه رصد شده و رتبه دوم را در سطح ادارات شهرستان دماوند به لحاظ ثبت در سامانه رصد کسب کرده‌ایم.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: در زمینه دام، راهکارهای قانونی برای فعال شدن واحدهای تعطیل وجود دارد و در کارگروه باید برای فعالیت مجدد این واحدها هم‌افزایی بین ادارات صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا