رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌ دماوند خبر داد؛

توزیع ماهانه ۱۲۴ هزار تن آرد دولتی در واحدهای نانوایی شهرستان دماوند/ 200 واحد نانوایی دولتی و آزادپز در شهرستان‌ دماوند مشغول خدمات‌دهی هستند

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس از توزیع ماهانه ۱۲۴ هزار تن آرد دولتی در واحدهای نانوایی این شهرستان خبر داد و گفت: حدود 200 واحد نانوایی در شهرستان دماوند مشغول خدمات‌دهی هستند.

اکبر دبیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: 400 واحد نانوایی در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۲۰۰ واحد در شهرستان دماوند و ۲۰۰ واحد در شهرستان پردیس قرار دارند.

وی افزود: در شهرستان دماوند حدود یک‌صد و 40 واحد نانوایی دولتی و 60 واحد آزادپز وجود دارد و حدود سه سال است که نرخ نان افزایش نیافته است.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس ادامه داد: توزیع آرد در دهک‌های اول، دوم و سوم ماهانه توزیع می‌شود و سهمیه‌های هر واحد نانوایی به تناسب جمعیت متغیر است؛ باتوجه به اینکه آرد موردنیاز واحدهای نانوایی از کارخانه آرد دماوند تامین می‌شود، دارای کیفیت خاصی است و آرد مطلوب در اختیار واحدها قرار می‌گیرد.

دبیری با بیان اینکه در روستاها توزیع آرد دولتی خواهیم داشت گفت: حدود ۸۵ روستا در شهرستان دماوند داریم که فاقد نانوایی هستند و جمعیت کافی برای راه‌اندازی واحد نانوایی وجود ندارد؛ پیشنهادات زیادی در این خصوص شده اما پذیرفته نشد.

وی عنوان کرد: حدود ۵۰ تن آرد خام روستایی به صورت ماهانه در روستاهای فاقد نانوایی توزیع خواهد شد که به صورت خانه‌پز هستند، ولی عمدتا از شهر نان تهیه می‌کنند.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان‌های دماوند و پردیس درخصوص بهداشت نانوایان منطقه تصریح کرد: همه نانوایان از نظر بهداشت کنترل می‌شوند و کارشناسان بهداشت در دهه‌های اول، دوم و سوم به بازدید و کنترل واحدها می‌پردازند و در صورت وجود مشکل اقدام به پلمپ واحد می‌کنند.

دبیری از پلمپ پنج تا 6 نانوایی در سال جاری خبر داد و از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به بازرسی بازرگانی اطلاع دهند.

وی درمورد استفاده از جوش شیرین در نان گفت: نانوایی‌ها به غیر از نان سنگک باید از جوش شیرین استفاده کنند، استفاده از جوش شیرین در نان بربری تا پنج درصد مجاز است؛ علاوه بر این نانوایان باید به جهت رعایت بهداشت آردها را روی پالت قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا