امام جمعه دماوند:

تهدیدهای پوچ آمریکا برای گرفتن امتیاز مجانی از ملت ایران است/ روحیه انقلابی و اعتماد به جوانان را رمز پیشرفت کشور می‌باشد/ اروپا در آزمون اعتمادسازی برای ایران مردود شده است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه سران کاخ سفید با تشدید تحریم‌ها اقتصادی برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور تلاش می‌کنند، گفت: تهدیدهای پوچ آمریکایی‌ها صرفاً برای گرفتن امتیاز مجانی از ملت ایران می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با هزار نفر از مردم قدم در سالروز قیام 19 دی 1356 اظهار کرد: تهدیدهای پوچ آمریکایی‌ها صرفاً برای گرفتن امتیاز مجانی از ملت ایران است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند اینها نه تهدیدشان، نه قولشان و امضایشان قابل اعتنا نیست، افزود: راه انتخابی باید با عقلانیت، براساس انگیزه و احساسات به پیش رود و باید قدردان ظرفیت‌های درونی کشور باشیم.

امام جمعه دماوند گفت: بنابر فرمایشات ایشان باید نسبت به مشکلات طبقات ضعیف توجه بیشتری شود و این وظیفه همه ما مخصوصاً مسئولان دولتی است.

فتاح دماوندی ادامه داد: ما در چهل سالگی انقلاب باید کلید واژه‌های موفقیت را مرور کنیم و راهبرد ما می‌توانیم، تنها راهبرد عبور از مشکلات کشور است.

وی روحیه انقلابی و اعتماد به جوانان را رمز پیشرفت کشور دانست و گفت: تحقق آرمان‌ها با نقش آفرینی همه ملت و همه دلسوزان نظام از گروه‌های سیاسی و سلیقه‌ها است.

امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه تحقق آرمان‌ها نیازمند صبر و ایستادگی است، عنوان کرد: هم اعتماد به دشمن رمز پیشرفت و تعالی انقلاب است و در طول این چهل سال آموختیم که هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت می‌باشد.

فتاح دماوندی بیان کرد: این روزها سران کاخ سفید تلاش می‌کنند تا با تشدید تحریم‌ها اقتصادی و فشار بر مردم ایران، مملکت را به آشوب و اغتشاش بکشانند.

وی افزود: اما این خط و نشان کشیدن‌های ترامپ و پمپئو در شرایطی صورت گرفته که روند تحولات منطقه غرب آسیا این روزها به نمایشگاهی از شکست‌های زنجیره وار آمریکا و متحدانش تبدیل شده است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه با وجود این شکست‌ها آنها از شیطنت و اذیت مردم ایران دست بر نمی‌دارند و از طرفی با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارند مردم ایران را نسبت به آینده ناامید کنند، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع گروه‌های ضد انقلاب برای اقدامات ضد امنیتی فعال شده و زمزمه‌هایی هم شنیده می‌شود که بعد از خروج و فرار منافقین از عراق قصد بازگرداندن آنها به کشور همسایه ایران وجود دارد و شاید هم قصد ایجاد فتنه گری و آشوب در 22 بهمن روز چهل سالگی انقلاب را دارند.

فتاح دماوندی در خصوص اینکه امروز با عهدشکنی آمریکا و اروپا زمزمه خروج ایران از برجام شنیده می‌شود، گفت: البته جلوی ضرر را هر کجا بگیرم برای ما منفعت است و حدود 9 ماه گذشته ترامپ از برجام خارج شد که اروپایی‌ها هم با وعدهای سرخرمن وقت‌کشی کردند و برای آمریکا زمان خریدند.

وی عنوان کرد: حقیقت موضوع این است که ما با امضای برجام اعتماد جارهای را در صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای خود را ثابت کردیم، اما اروپا در آزمون اعتمادسازی برای ایران مردود شده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: برخی از افراد هم در کشور می‌گویند دوباره باید به اروپا فرصت دوباره بدهیم و سخن از آزمون جدیدتر مطرح می‌کنند که این طنز تلخ اگر دهان سخنگوی وزارت امور خارجه کشور شنیده شود، تلخ‌تر و گزنده‌تر است.

فتاح دماوندی در پایان گفت: با توجه به بدعهدی‌های دشمن باید اعلام تعلیق مرحله‌ای تعهدات و آغاز کردن فعالیت‌های تعطیل شده هسته‌ای را انجام بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا