تعویض بولت‌ها و گشایش مسیر جدید در دیواره سنگ‌نوردی تلکمر دماوند/ گشایش مسیر “غزل” در دیواره تلکمر

تعویض بولت‌ها و گشایش مسیر جدید در دیواره سنگ‌نوردی تلکمر به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، روز گذشته به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند و با دعوت از مربی و قهرمان ارزنده کشور مسعود زینالی و هماهنگی و همکاری مهندس مرتضی رمضانی و مساعدت شهرداری دماوند مسیر شماره ۱ دیواره سنگ‌نوردی تلکمر رول کوبی مجدد و ایمن سازی شد.

در این بازسازی از رول بولت‌های هیلتی با استاندارد hste و hsa استفاده شد که از نظرایمنی بسیار قابل قبول می‌باشد.

این دیواره که با نام حاج محسن نامگذاری شده در سال ۱۳۸۱ در دو مسیر گشایش مسیر شد که از میخ‌های معمولی کوهنوردی استفاده گردید بود و تا‌کنون ترمیم نشده بود.

فضای این دیواره در سال ۱۳۸۸ با همکاری شهرداری وقت به عنوان پارک سنگنوردی تلکمر و با طرح ایجاد فضای سبز و انتقال آب مصوب شد که متاسفانه اجرای پروژه عملی نشد و صرفا به کل محدود مورد استفاده کوهنوردان قرار دارد.

این محدوده دارای پتانسیل بالایی در ورزش سنگنوردی و در کنار آن طبیعت گردی خانوادگی دارد که متاسفانه با فعالیت گسترده استخراج معادن در معرض نابودی کلی قرار دارد.

همچنین در این برنامه یک مسیر جدید توسط مربی مدعو آقای زینالی گشایش شد که توسط ایشان به نام کوهنورد نوجوان دماوندی غزل نامگذاری گردید که توسط غزل راحمی نیز برای اولین بار صعود شد.

دو مسیر ترمیم شده و گشایش شده توسط دیگر نوجوان مستعد دماوندی یاسمین کاشانی صعود شد.

امیدواریم با تدبیر مسئولان مدیریتی شهرستان دماوند این کوه زیبا و بسیار حائز اهمیت برای مردم شهرستان از تخریب بیشتر در امان بماند و این میراث برای فرزندان همچنان مظهر زیبایی و همجواری با طبیعت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا