رئیس اداره گاز شهرستان دماوند:

افزایش ۱۵ درصدی تعرفه گاز شهرستان دماوند در سال 97/ ۷۴ هزار مشترک گاز در سطح شهرستان دماوند وجود دارد

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از افزایش ۱۵ درصدی تعرفه گاز و وجود ۷۴ هزار مشترک گاز در این شهرستان خبر داد.

اصغر مهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم و بارندگی‌ها شروع شده، رعایت در مصرف گاز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر با مدیریت ارشد مدیران شرکت گاز استان تهران و تمهیدات اندیشیده شده در خطوط انتقال کشور و استان، در سال‌های اخیر با قطعی گاز مواجه نشدیم.

وی ادامه داد: از مشترکان گاز شهرستان دماوند انتظار می‌رود امسال نیز همین وضعیت حفظ شده و قطعی گاز را شاهد نباشیم مگر اینکه موارد خاص غیرقابل پیش‌بینی اتفاق افتد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند عنوان کرد: گاز زیاد باشد یا نه، خطوط توزیع کافی باشد یا نباشد رسالتی بر عهده همه ما به عنوان شهروندان مصرف کننده انرژی وجود دارد.

مهری گفت: مصرف انرژی گاز در ایران چهار برابر اتحادیه اروپاست آن هم کشوری که اولین دارنده منابع و دومین صادرکننده گاز در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند این منابع را در اختیار داریم اما حفظ آن مهم‌تر است تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از نعمت خدادای استفاده کنند ضمن اینکه می‌توان با استفاده از صرفه‌جویی‌ها گاز را به فرآورده‌های دیگر تبدیل کرد و نوع دیگری از انرژی را برای توسعه زیرساخت‌ها به کار برد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند اضافه کرد: نکته اصلی بهینه مصرف کردن و صرفه جویی در مصرف گاز است تا در ساخت و سازها و دیگر عملیات مرتبط با انرژی کمک شود حتی در خودروها از گاز استفاده می‌شود.

مهری در ادامه بیان کرد: این موارد کمک می‌کند که نعمتی که در کشور برای همه نسل‌هاست به هدر نرود و خانواده‌هایی که از نعمت گاز محروم هستند قادر به استفاده از آن باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مجموعه پنج شهر در این شهرستان  حدود ۷۴ هزار مشترک گاز هستند که بخش‌های مختلف مسکونی، تجاری، صنعتی، دولتی و مذهبی را شامل می‌شود، گفت: خدمات‌رسانی در کل شهرستان دماوند به یک گستره جغرافیایی کوهستانی در دماوند به راحتی امکان‌پذیر نیست و نیاز به تلاش مضاعف، افزایش تخصص و آگاهی دادن به مردم و دیگر امور دارد.

مهری با بیان اینکه اقدامی که از چند سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد بهره‌برداری از گازرسانی در روستاهاست، گفت: در هر منطقه‌ای از روستاها یک گازبان مستقر شده‌اند گازبان کار کوچکی از خدمات‌رسانی را انجام می‌دهد و عیوب گازرسانی را به ما اعلام می‌کند.

وی افزود: وجود گازبان دسترسی مردم به خدمات گازرسانی را مخصوصاً در فصول سرد و یخبندان بیشتر می‌کند، این افراد را از اهالی بومی روستاها انتخاب کردیم و همیشه در محل حضور دارند.

*فعالیت ۱۸ گازبان در سطح شهرستان دماوند

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند از فعالیت  ۱۸ گازبان در شهرستان خبر داد و گفت: روستاهایی که جدیداً مجهز به شبکه گازرسانی شدند نیز در آینده دارای گازبان خواهند شد.

به گفته مهری امسال باتوجه به مصوبات هیات دولت حدود ۱۵ درصد افزایش تعرفه در همه بخش‌ها داشته‌ایم که اعمال شده و این رقم تفاوت چشمگیری در نرخ گاز ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا