رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

تصویب اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی به دماوند/ عمران روستایی در اولویت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از تصویب اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی به دماوند طی سال 1399 خبر داد و گفت: عمران روستایی در اولویت است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، مسعود شفیعی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند اظهار داشت: تعداد ۷۵ پروژه در شهرستان دماوند از سنوات گذشته وجود داشته که تخصیص اعتبار می‌شود که ۶۰ پروژه از محل اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰ پروژه از طریق متوازن و ۵ پروژه از طریق اعتبارات ملی و جرایم رانندگی تامین اعتبار می‌شود.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز مصوب این پروژه ها در سال ۹۹ بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است که ۲۰ میلیارد تومان به صورت اعتبارات استانی و مابقی اعتبارات ملی خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: از ۲۰ میلیارد تومانی که مربوط به شهرستان است، بالغ بر ۶۵ درصد تخصیص اعتبار صورت گرفته و این یک رکورد در سنوات گذشته به شمار می‌رود، چرا که تخصیص سال گذشته در شهرستان دماوند بالغ بر ۱۹ درصد بود.

شفیعی تصریح کرد: عمران روستایی از جمله موضوعات دارای اولویت و جزو وظایف حاکمیتی دولت است که عقب ماندگی در آن باعث شرمندگی ماست.

*توجه به گردشگری در شهرستان دماوند باید با نگاه ملی باشد

وی ادامه داد: در خصوص راه‌های شریانی با توجه به موقعیت شهرستان دماوند این زمینه وجود دارد که جذب مشارکت بخش غیر دولتی در آن در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران  عنوان کرد: گردشگری و کشاورزی پتانسیل شهرستان دماوند است که به عنوان موضوع ویژه در استان دیده می‌شود؛ دماوند فرصتی برای استان تهران است و توجه به گردشگری در آن باید با نگاه ملی باشد.

شفیعی بیان کرد: با توجه به پدیده ویلاسازی در شهرستان دماوند و استفاده افراد غیر بومی از امکانات این شهرستان، باید تعادلی بین حضور گردشگران و توسعه شهرستان در نظر گرفته شود؛ حضور سرمایه گذار فرصت است و نباید به تهدید تبدیل شود.

وی افزود: دماوند به لحاظ برخورداری از منابع آبی وضعیت بهتری نسبت به برخی شهرستان‌ها دارد، در این راستا مقرر شد طرح مدونی در خصوص پوشش انهار تهیه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: با توجه به سیل فزاینده جمعیت به شهرستان دماوند، موضوع بهداشت در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا