رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند:

ضرورت احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری در آبسرد و کیلان با توجه به موقعیت کشاورزی

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب با توجه به موقعیت کشاورزی شهرهای آبسرد و کیلان امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود نقیبی در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهرستان دماوند با حضور مدیرکل آبفای شرق استان تهران و مدیران آبفای شهری و روستایی اظهار داشت: با ادغام شرکت آبفای روستایی و شهری در آینده‌ای نه چندان دور مشکلات ترمیم، بازسازی و نوسازی لوله‌های قدیمی، شبکه‌ها و مخازن در حوزه شهری و روستایی مرتفع می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با تسریع روند اجرایی شدن پروژه احداث مجتمع آبرسانی در شلمبه مشکلات و کمبود آب شرب روستاهایی همچون وادان، اسلام آباد، هاشمک، کالدشت پایین و کالدشت بالا برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: قول‌هایی در رابطه با اجرای فاضلاب شهری و تصفیه خانه‌ها توسط مسئولان مربوطه داده شده و مقرر است تا پایان سال کلنگ تصفیه‌خانه رودهن به زمین زده شود و امیدواریم در خصوص احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آبسرد و کیلان نیز به‌زودی اقداماتی صورت پذیرد چرا که با انتقال آب این تصفیه خانه‌ها فاضلاب شهری که به آن آب خاکستری نیز گفته می‌شود به قسمت شمالی هر شهر می‌توان به عنوان مصارف کشاورزی و فضای سبز به جای آب آشامیدنی استفاده نمود.

نقیبی در خصوص مشکل تملک زمین و اینکه فاضلاب شهری در آبسرد و کیلان پیش فروش ندارد، گفت: با توجه به بازدید وزیر نیرو و صدور دستورات لازم، محلی برای تصفیه خانه‌های آبسرد و کیلان در نظر گرفته شده که از زمین‌های منابع طبیعی در حاشیه سد وادان است.

*هنوز هیچ اقدامی برای تملک زمین تصفیه خانه‌ فاضلاب شهرهای آبسرد و کیلان انجام نشده است

وی ادامه داد: مقرر شده است این زمین تملک و نتیجه اعلام شود، سپس با صدور مجوزهای لازم اعتبارات مورد نیاز مشخص خواهد شد اما در حال حاضر هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند گفت: برای این امر مهم بودجه حدود 40 میلیارد تومان برای شهر دماوند پیش بینی شده است که با سهم 30 درصدی شهرداری و 30 درصد سهم خریداران انشعاب و مابقی از منابع ملی و دولتی اجرایی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در ابتدا قبل از ایجاد شبکه فاضلاب در این شهرهای کیلان و آبسرد، مشخص شدنِ وضعیت تصفیه خانه و تملک زمین درخواست شده و این مهم مورد تاکید قرار گرفت، زیرا بعد از ایجاد تأسیسات امکان اینکه نتوانند زمین‌ها را تملک کنند وجود دارد.

نقیبی در خصوص حریم رودخانه‌ها گفت: بسیاری از رودخانه‌های جاری مانند رودخانه تاررود شهر دماوند که در بستر آن اشغال و رویش برخی درختان وجود دارد جهت جلوگیری از خطرات ناشی از سیل، نیاز به لایروبی و دیواره حائل دارند که با مطرح شدن این موضوعات مقرر شده امور منابع آب با شهرداری‌ها همکاری داشته و این اقدامات را اجرایی کنند.

این مقام مسئول در پایان نیز خصوص تعیین تکلیف هدر رفت آب تونل هزار کوه نیز تاکید نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا