دادستان شهرستان دماوند:

تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی با ایجاد شهرک در 100 هکتار از اراضی منطقه‌ وادان دماوند/ کلاهبرداران با علائم نهادهای مقدس و نظام اقدام به فریب مشتریان برای خریداری در زمین‌های این شهرک کرده‌اند

دادستان شهرستان دماوند از تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی با ایجاد شهرک در 100 هکتار از اراضی منطقه‌ وادان خبر داد و گفت: کلاهبرداران با علائم نهادهای مقدس و نظام اقدام به فریب مشتریان برای خریداری در زمین‌های این شهرک کرده‌اند.

حسن ابراهیمی بسابی گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: در پی مبارزه بی‌امان با ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی ملی، از منطقه‌ای در وادان بازدید به عمل آمد و مشاهده شد که شهرکی با مساحت حدود 100 هکتار در دست تغییر کاربری و تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی افزود: از سوی دیگر خدمات زیربنایی همچون آب و برق و گاز در دست تدارک بوده یا عملیاتی شده و این خدمات نصب شده‌اند.

*با دیدن تخلفات آشکار و محرز در این شهرک 100 هکتاری منطقه دستور جمع‌آوری شبکه برق‌رسانی، گازرسانی و آبرسانی به دستگاه‌های خدمات‌رسان صادر شد

دادستان شهرستان دماوند ادامه داد: با دیدن تخلفات آشکار و محرز این شهرک بلافاصله عوامل خدمات‌رسان فراخوانده شدند و شبکه برق‌رسانی به طور کامل از شهرک جمع و به خارج از شهرک منتقل شده و برق سلب انتفاع شد.

ابراهیمی بسابی عنوان کرد: شبکه آبرسانی و چاه‌های غیرمجاز نیز شناسایی شده و دستورات قضایی برای مسلوب المنفعه کردن آن صادر شد، از گازرسانی در این منطقه نیز ممانعت به عمل خواهیم آورد.

*مسئولان این شهرک با استفاده از عناوین و علائم مربوط به نهادهای معتمد منافع کلان و غیرمتعارفی را از خریداران و مشتریان حاصل کرده بودند

وی ادامه داد: مسئولان شهرک، منافع کلان و غیرمتعارفی را از خریداران و مشتریان حاصل کرده بودند که برای مقابله با این اقدام تدابیر لازم اندیشیده و تبلیغات کاذب از محل جمع‌آوری شد.

ابراهیمی بسابی تصریح کرد: خوش‌نشینان به این منطقه مراجعه می‌کردند و با مشاهده ظاهر فریبنده و تبلیغات کاذب و استفاده از عناوین و علائم مربوط به نهادهای معتمد، اعتماد دیگران را جلب می‌کردند.

وی افزود: سودجویان با معرفی زمین‌های این منطقه به عنوان زمین‌های ویلاسازی و دارای خدمات زیربنایی و تحت حمایت ارگان‌های دیگر مردم را فریب می‌دادند.

*جمع‌آوری و قطع انشعابات آب و برق با جمع‌آوری اسناد و مدارک صورت می‌گیرد/ کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرک 100 هکتاری در منطقه وادان دماوند تخریب خواهد شد

دادستان شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر با جمع‌آوری اسناد و مدارک و نیز جمع‌آوری و قطع انشعابات آب و برق از ادامه روند مذکور جلوگیری کرده‌ایم.

وی بیان کرد: این شهرک دارای 100 هکتار مساحت است و ساخت و سازهای صورت گرفته در این مکان قطعاً تخریب خواهد شد زیرا همه غیرمجاز هستند.

*ساخت و ساز گسترده در شهرک در حال انجام است/ تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهرک مسلم و محرز است

ابراهیمی بسابی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهرک مسلم و محرز است و به نظر می‌رسد اراضی ملی نیز تصرف شده باشد که این موضوع در دست بررسی است.

وی اظهار کرد: ساخت و ساز گسترده در شهرک در حال انجام است، خوشبختانه به موقع ورود پیدا کردیم چرا که سازندگان در ابتدای کار هستند و تدابیر لازم برای جلوگیری از ادامه ساخت و سازها به عمل آمد.

دادستان شهرستان دماوند ادامه داد: این شهرک عناوین متعددی دارد و از اسامی ائمه(ع) و اسامی وابسته به نهادهای انقلابی و نظام برای آن استفاده شده بود که صحت ندارند و به منظور فریب مشتریان به کار گرفته شده بودند.

*یک قطعه به ارزش 20 میلیون تومانی تا 500 میلیون تومان به اعتبار خدمات‌رسانی‌ها به فروش می‌رسید/ با کلاهبرداران برخورد قاطع صورت می‌گیرد

ابراهیمی بسابی گفت: قطعات زمین حدود هزار متری در نظر گرفته شده بودند اما مشتریان برای یک قطعه که شاید ارزش 20 میلیون تومانی داشت تا 500 میلیون تومان به اعتبار خدمات‌رسانی‌ها پرداخت کرده بودند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با سوءاستفاده از اسامی و علائم نهادهای مقدس و نظام، ارزش افزوده برای عوامل دست‌اندرکار در نظر گرفته بودند اما مردم را از ارزش واقعی و کاربری املاک آگاه کردیم.

دادستان شهرستان دماوند افزود: در بازدیدهای متعدد و دوره‌ای مرتباً در سطح حوزه قضایی گشت‌زنی داریم و بررسی‌ها انجام می‌شود تا در هر نقطه‌ای که چنین ساخت و سازهای غیرمجاز صورت می‌گیرد یا خدمات حاکمیتی غیرمجاز ارائه می‌شود ورود پیدا کنیم.

ابراهیمی بسابی اظهار داشت: ضمن برخورد جدی، اراضی را به حالت سابق بازگردانده و تمام خدمات را قطع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که مردم به واسطه وجود تیر برق یا علمک گاز یا انشعاب آب و به واسطه علائم و عناوین حاکمیتی جمهوری اسلامی فریب بخورند.

وی تاکید کرد: با کلاهبرداران برخورد قاطع صورت می‌گیرد و اگر کسی با علم به این موضوع و اطلاع‌رسانی‌ها باز هم ملک را خریداری کند خودش متضرر می‌شود، با نظارتی که داریم ارزش واقعی املاک را برای خریداران و فروشندگان اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا