بخشدار رودهن خبر داد؛

تشکیل هیأت‌امنا برای پیگیری احداث بیمارستان در رودهن/ احداث بیمارستان در رودهن ضروری است

بخشدار رودهن از تشکیل هیأت‌امنا برای پیگیری احداث بیمارستان در این بخش خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین افزایش رو به رشد جمعیت، احداث بیمارستان مجهز در رودهن ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری با اعلام این خبر اظهار کرد: نزدیک به دو دهه است که احداث تنها بیمارستان بخش رودهن در بلاتکلیفی به سر می‌برد و همچنان بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: در این مدت احداث چندین بیمارستان شخصی و دولتی در دوره‌های مختلف مطرح شد؛ اما هر بار به بهانه‌های مختلف و مشکلات موجود عملاً ساخت و سازی صورت نگرفت و باز هم احداث بیمارستان در رودهن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

بخشدار رودهن ادامه داد: مهم‌ترین گزینه، احداث بیمارستان 100 تختخوابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بود که حتی با اخذ مجوز و اهدای زمین از سوی مردم باز هم بی‌نتیجه ماند و احداث نشد تا جایی که نارضایتی‌ها بین مردم دوچندان شد.

صفری گفت: ازاین‌رو، تصمیم بر آن شد تا نشست بزرگ و فوق‌العاده با حضور معتمدان، صاحب‌نظران و مسؤولان شهری در بخشداری رودهن برگزار کنیم تا در این خصوص بحث و بررسی شود.

وی تصریح کرد: در این نشست، مقرر شد تا هیأت‌امنایی جدید متشکل از معتمدان، صاحب‌نظران و مسؤولان برای پیگیری احداث بیمارستان رودهن تشکیل شود و ازاین‌پس تمام مباحث در خصوص بیمارستان توسط این هیأت‌امنا انجام خواهد شد.

بخشدار رودهن با بیان اینکه استاندار وقت تهران که در حال حاضر قائم‌مقام وزارت کشور است، در سفری که به رودهن داشت، قول تأمین اعتبار احداث این بیمارستان تا 50 درصد را داد، اظهار داشت: امیدواریم با همت مسؤولان و حمایت و کمک استاندار جدید تهران و دیگر مسؤولان کشوری و استانی شاهد محقق شدن این اعتبار برای بیمارستان رودهن باشیم.

صفری تصریح کرد: یکی از وظایف هیأت‌امنا شناسایی زمین، شناسایی و معرفی خیران بخش سلامت و پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم از مراجعه قانونی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم باید هرچه سریع‌تر تکلیف 14 هکتار از زمین‌های اهدایی مردم را که برای بیمارستان به دانشگاه واگذار کرده بودند، مشخص کند در غیر این صورت طبق قرارداد باید زمین مجدداً به مردم یا هیأت‌امنای جدید برای ساخت بیمارستان مردمی و خیرساز تحویل شود.

لازم به ذکر است بخش رودهن با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در شرق استان تهران، علاوه بر وجود جاده‌های هراز و فیروزکوه و خطرات و سوانح جاده‌ای، وجود یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جامع و بین‌المللی کشور با 20 هزار دانشجو، نزدیکی به مناطق صنعتی و تولیدی، وجود جمعیت مناسب و سرریز جمعیت تهران به رودهن و همچنین افزایش 30 هزار نفری جمعیت در آینده‌ای نزدیک به‌واسطه ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکن مهر و سرریز جمعیت تهران و سابقه 55 سال شهرداری هنوز از داشتن یک بیمارستان محروم است.

در حال حاضر، شهر رودهن دارای یک مرکز درمانی دولتی کوچک است که تنها خدمات اورژانس و تزریقات ارائه می‌دهد و تنها از یک دستگاه آمبولانس برخوردار است؛ ضمن اینکه تاکنون افراد زیادی به دلیل نبود امکانات درمانی و بیمارستانی در رودهن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا