در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها و اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند مطرح شد؛

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در دماوند به طرح‌های سامانه کارا/ سند چشم‌انداز توسعه دماوند در بحث اشتغال‎زایی مدنظر قرار گیرد

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند از پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در دماوند به طرح‌های سامانه کارا خبر داد و گفت: سند چشم‌انداز توسعه شهرستان دماوند در بحث اشتغال‎زایی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در آخرین نشست شورای هماهنگی بانک‌ها و اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند که به منظور بررسی عملکرد این شورا در حوزه اشتغال‌زایی در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: برنامه‌های سال آینده با توجه به سند توسعه اعلام و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: سند چشم‌انداز توسعه بایستی در بحث اشتغال مدنظر ادارات قرار گیرد، زیرا در پایان سال ۹۸ عملکرد دستگاه‌های دولتی بر اساس سند توسعه ارزیابی خواهد شد.

*کسب رتبه اول استان تهران شهرستان دماوند در سامانه کارا طی سال ۹۷/ ۱۶۳ پرونده به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌های دماوند معرفی شدند

فاطمه فرزام، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: شهرستان دماوند در سال ۹۷ رتبه اول استان تهران را در بحث تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات در سامانه کارا کسب کرد.

وی با بیان اینکه ۱۶۳ پرونده به منظور پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند، افزود: ۹۲ پرونده در مجموع ۱۰ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان موفق به اخذ تسهیلات شدند و ۶۳ پرونده بازگشت داده شد و ۸ مورد دیگر نیز در دست اقدام است و در سال آینده پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند تأکید کرد: پرداخت تسهیلات در سامانه کارا در راستای طرح توسعه پایدار روستا و عشایر است، اما در حال حاضر این سامانه بسته شده و هیچ گونه ثبت نامی صورت نمی‌گیرد.

*عدم فعالیت سامانه کارا از طریق استانداری تهران در حال پیگیری است/ ۱۷۹ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از دماوند در طرح کارورزی ثبت‌نام کردند

فرزام در خصوص عدم فعالیت سامانه کارا اضافه کرد: پیگیری‌های لازم از طریق استان صورت گرفته، اما به دلیل وجود محدودیت‌ها این سامانه همچنان بسته است و در صورت باز شدن این سامانه پرونده‌های موجود به ثبت خواهد رسید.

وی در خصوص طرح کارورزی تصریح کرد: در یک سال اخیر ۱۷۹ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ثبت‌نام کردند و با توجه به اینکه ۲۹ واحد تولیدی متقاضی به کارگیری این افراد بودند در مجموع ۴۶ قرارداد منعقد شده است.

*کسب رتبه سوم اشتغال‌زایی شهرستان دماوند در سطح استان تهران 

این مقام مسئول گفت: در سامانه رصد در خصوص ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های متولی شهرستان ۴ هزار و ۸۰۰ مورد اشتغال‌زایی می‌بایست صورت می‌گرفت که از این میزان ۴۲۳۱ مورد اشتغال‌زایی توسط دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت و با توجه به اشتغال‌زایی ۹۰ درصدی از این حیث شهرستان دماوند رتبه سوم در سطح استان را کسب کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به سیاست‌های مدنظر شهرستان در حوزه اشتغال در سال آینده بیان کرد: تبیین سیاست‌های مربوط به حوزه اشتغال بر عهده کارگروه اشتغال استان است، اما توسعه و تقویت مشاغل خانگی از جمله سیاست‌های مد نظر شهرستان است.

نشست شورای هماهنگی بانک‌ها و اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند (1) نشست شورای هماهنگی بانک‌ها و اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند (1)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا