تسریع جهت رفع مشکلات زیرساختی خسارات سیل‌زدگی در روستاهای مرا، خرمده، کاجان و تمیسیان/ ایمن‌سازی مسیل سیلاب با لایروبی و تخریب سازه‌های غیر مجاز در شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند بر تسریع جهت رفع مشکلات زیرساختی خسارات سیل‌زدگی در روستاهای مرا، خرمده، کاجان و تمیسیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،

بعد از ظهر روز یکشنبه رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند به همراه رضایی مهر معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، سلیمانی بخشدار مرکزی، رئیس شورای بخش مرکزی و اعضای ستاد بحران شهرستان دماوند از روستاهای مرا،خرمده،کاجان و تمیسیان از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند بازدید کرد.

هدف از این بازدید بررسی میزان خسارت وارده در سیل چند روز گذشته و نحوه خدمت رسانی دستگاههای متولی به اهالی این روستاها بوده است.

گفتنی است اهم موارد بررسی شده در این بازدید در روستای مرا، لایروبی مخزن آب شرب روستا،بهسازی راه دسترسی به منطقه آب چشمه، ترمیم و بهسازی دیوار ساحلی، در روستای خرمده و کاجان بیرون زدگی لوله اصلی گاز و پاکسازی معابر و در روستای تمیسیان مرمت پل دسترسی به جاده اصلی روستا، ترمیم انهار بود که دستورات لازم جهت تسریع در امر خدمات رسانی توسط فرماندار و رئیس مدیریت بحران شهرستان دماوند به دستگاه‌های متولی صادر شد.

مدیر امور منابع آب دماوند در این بازدید به ارائه راهکارهای عملی مبنی بر جلوگیری از خسارات سیلاب‌های بعدی و نحوه اقدام مالکان مجاور رودخانه به جمع حاضران اعلام و خواستار رعایت بستر و حریم از سوی مالکان گردید.

عباسی ادامه داد: گشت شبانه روزی از اولین روز بحران فعال می‌باشد و به صورت لحظه ای نسبت به رصد و پایش رودخانه‌ها و مسیل‌های حادثه خیز منطقه به منظور آبگذری ایمن سیلاب اقدام کرده و این روند تا آخرین روز هفته بحران نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امور منابع آب دماوند با حداکثر توان خود در روز های گذشته نسبت به لایروبی و پاکسازی داغاب‌های ناشی از سیلاب رودخانه‌ها و مسیل‌های اقدام کرده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات روزهای گذشته امور آب مبنی بر لایروبی و تخریب سازه های غیر مجاز موجب رفع مزاحت از عبور ایمن سیلاب گردید که عملا در سیلاب اخیر قابل مشاهده می باشد.

انتهای پيام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا