ترافیک منطقه گیلاوند سطح ۵ است/ باید مطالعات دقیق ترافیکی در دماوند انجام ‌شود

معاون مهندسی ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ترافیک منطقه گیلاوند سطح ۵ است، گفت: باید مطالعات دقیق ترافیکی در دماوند انجام ‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، امیرحسین آزاد دوار در نشست بررسی وضعیت راه‌های مواصلاتی و طرح‌های پیشنهادی اجرای پروژه کمربندی جنوبی دماوند اظهار داشت: معضل اصلی دماوند ترافیک است و ایمنی و نقاط حادثه‌خیز را راهداری باید به صورت نقطه‌ای برطرف کند، ترافیک باید به شکل‌‌های ایجاد کمربندی، کنارگذر یا میان‌گذر رفع شود زیرا پارامتر اصلی ترافیک است.

وی افزود: جلسه شورای ترافیک ضعیف نبود و اولین سوال ما مشاورین هستند، تفاوت اقدامات صورت گرفته باید از نظر ترافیکی دیده شوند.

معاون مهندسی ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر ترافیک گیلاوند سطح 5 است که باید دید آیا این سطح با طرح‌های پیشنهادی کاهش پیدا می‌کند یا خیر، اما در جلسه شورای ترافیک به این پاسخ نرسیدیم.

آزاد دوار گفت: وقتی یک پارامتر در جلسه شورای ترافیک مطرح می‌شود اولین نکته این است که برای ترافیک چه اتفاقی خواهد افتاد که در جلسه مذکور به این مطلب نرسیدیم.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی راه‌هایی ساخته است پس می‌دانیم بودجه و توقعات چگونه هستند همچنین می‌دانیم از پروژه چه می‌خواهیم؛ توقع ما از نظر فنی این است که تفاوت این سیستم‌ها و طرح‌ها از حیث ترافیکی چیست و تاخیر را تا چه میزان کاهش می‌دهد.

آزادوار گفت: نباید کاری کنیم که در آینده از نظر ترافیکی باز هم مورد سوال مردم واقع شویم، لذا در کنار این سوال باید هزینه‌های هر کدام از واریانت‌ها را دقیقا محاسبه کنیم.

وی افزود: اصراری بر اجرای طرح خود راه و شهرسازی نداریم اما مشاور باید اول بگوید که از نظر ترافیکی با اجرای طرح پیشنهادی چه اتفاقی می‌افتد، هزینه‌ها و معضلات و تملکات چقدر هستند لذا باید به این پارامترها نیز به طور دقیق نگاه کنیم.

معاون مهندسی ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: گفته می‌شود که باید مطالعات دقیق ترافیکی انجام ‌شود یعنی فقط دیدگاه اقتصادی داریم و اصل قضیه که ترافیک است را در مطالعات ندیده‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا