رئیس شورای اسلامی شهر کیلان:

تداخل اسناد مالکیت دولتی با مالکین محلی و بومی درشهر کیلان/ جاده قدیم کیلان از هیچگونه استانداردی برخوردار نیست

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان از تداخل اسناد مالکیت دولتی با مالکین محلی و بومی درشهر کیلان خبر داد و گفت: جاده قدیم کیلان از هیچگونه استانداردی برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، پیمان آقاجان احمدی در نشست بررسی مشکلات حوزه شهری با حضور مسئولان استانی در شهرداری آبسرد اظهار داشت: کیلان سال‌هاست به برق شهری و کشوری متصل است اما مردم برای دریافت خدمات در حوزه برق و انشعاب ان مجبورند در جاده‌های پرخطر سفر کنند تا در گیلاوند این خدمات را دریافت لذا نیاز است دفتر مربوطه در کیلان راه اندازی شود.

وی افزود: همچنان در برخی از روزهای تابستان و نقاطی از شهر آب شرب کیلان دچار مشکل است، عدم احتساب جمعیت واقعی کیلان و سطح مصرف آب دلایل عمده این مشکل است اما آبفا مسئولیت دیگری در زمینه فاضلاب دارد که در این زمینه اقدامی انجام نشده است و شاهد مشکلات بهداشتی و محیط زیستی هستیم بنابراین نیاز است برای رفع این مشکلات اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان گفت: تلاش مسئولان در مدیریت شهر کیلان باعث شده تا کمترین مشکل را شاهد باشیم اما باز هم ساخت و سازهایی صورت گرفته است و نیاز است با همکاری جهاد کشاورزی سازوکاری در این زمینه انجام شود چنانچه سازوکاری برای دریافت حق بیت المال از این ساخت و سازها تعریف شود منابع به دست امده در بخش‌های مختلف ارزشمند خواهد بود.

آقاجان احمدی ادامه داد: با تعریف فرآیندی در این زمینه از ساخت و سازهای فعلی جلوگیری خواهد شد ادامه روند کنونی کار را به جایی می‌رساند که به جای درخت و فضای سبز در دماوند شاهد نخاله باشیم، اگر در این زمینه راهکاری ارائه شود منابع ایجاد شده در شهرها می‌تواند عامل رونق وتوسعه شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان تصریح کرد: با این درآمدها جهاد کشاورزی می‌تواند با قدرت و امکانات بیشتر از ساخت و سازهای جدید جلوگیری کند.

آقاجان احمدی اضافه کرد: تنها شهری که برای توسعه و پیشرفت هیچگونه زمینی به آن اختصاص نیافته صرفا کیلان است و بدین طریق نمی‌توان انتظار پیشرفت را داشت. ادامه این روند موجب خشک شدن درختان موجود در شهر می‌شود.

وی گفت: تداخل اسناد مالکیت دولتی با مالکین محلی و بومی، الزام اختصاص زمین جهت احداث آرامستان مرکزی، عدم رسیدگی به اسناد مالکیت بومیان قدیمی برخی از مشکلات کیلان هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان گفت: جاده قدیم کیلان از هیچگونه استانداردی برخوردار نیست، ورودی ایوانکی مشکلات خاص خود را دارد و کمربندی کیلان نیز قابلیت استفاده ندارد. ورود کامیون‌های عبوری به داخل شهر یکی از آثار این مسائل هستند.

آقاجان احمدی بیان کرد: شهروندان برای ساخت و ساز نیاز به سند دارند اما با پیچ  و خمهای بسیاری دست به گریبان می‌شوند تا سند را اخذ کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا