رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند:

ارجاع ۳۱۵ پرونده تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی دماوند/ رسیدگی به ۱۷مورد پرونده قاچاق کالا و سوخت در دماوند/ محکومیت ۹۵ میلیون ریالی برای پرونده‌های قاچاق کالا و سوخت در دماوند

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند از رسیدگی به ۳۱۵ پرونده تخلفات صنفی در این شهرستان و محکومیت ۹۵ میلیون ریالی برای پرونده‌های قاچاق کالا و سوخت خبر داد.

مصطفی متو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۳۱۵ پرونده وارده مربوط به تخلفات صنفی و ۱۷ پرونده مربوط به قاچاق کالا و سوخت بوده است.

وی افزود: همچنین برای ۴۶ پرونده تخلف بهداشتی اعلام شده و ۴۹ فقره پرونده هیاتی بوده است که با اعضای اتاق اصناف، صنعت و معدن به آنها رسیدگی می‌شود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند گفت: با مراجع نظارتی گشت‌های مشترک در شهرستان انجام شده و بیش از یک و نیم تن شکر کشف شد که با حضور نمایندگان ادارات اصناف و صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی بین عموم مردم توزیع شد و با متخلفان برخورد صورت گرفت.

*بیشترین قاچاق سوخت در شهرهای مختلف به طور پراکنده و یکسان انجام می‌شود/ در مناطق پردیس و دماوند و فیروزکوه سوخت به یک اندازه وارد می‌شود

متو ادامه داد: بیشترین قاچاق مربوط به سوخت بوده که در شهرهای مختلف به طور پراکنده و یکسان انجام شده بود که در پردیس و دماوند و فیروزکوه سوخت به یک اندازه وارد می‌شود.

وی در خصوص ارزش ریالی پرونده‌های امسال بیان کرد: به طور میانگین محکومیت‌هایی برای شعبه پرونده‌های قاچاق و بهداشت صادر شده است که برای پرونده‌های صنفی معمولی بیش از چهار میلیون تومان متوسط محکومیت صادر شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند گفت: برای پرونده‌های قاچاق حدود ۹۵ میلیون ریال، برای پرونده‌های بهداشتی معادل سه میلیون ریال و برای پرونده‌های هیاتی نیز بیش از ۴۵ میلیون ریال محکومیت صادر شد.

متو بیان کرد: در ماه مبارک رمضان اغلب پرونده‌های تشکیل شده صنفی و در بخش کالا و خدمات بوده است.

وی افزود: گشت‌هایی در رستوران‌ها مخصوصاً در شهرستان فیروزکوه با حضور نماینده دادستان و سایر مراجع نظارتی صورت گرفت که در زمینه عملکرد رستوران‌ها صورت گرفت.

متو عنوان کرد: مواردی از پلمب نیز در حوزه بهداشت در فیروزکوه انجام شد اما در شهرستان‌های پردیس و دماوند نماینده‌ای در رستوران‌ها حضور نداشت گرچه گشت صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سال جاری گشت‌ها به صورت مدون‌تر و حساس‌تری انجام خواهد شد، برخوردها و نظارت‌ها شدت خواهند یافت و به گزارشات واصله به اداره تعزیرات در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی تخلفات صنوف اعم از بهداشتی و غیربهداشتی همچون گران‌فروشی و کم فروشی، تخلفات قاچاق کالا و سوخت بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا