تجهیز آتش‌نشانی شهر دماوند به تشک نجات/ علیپور: تجهیز آتشنشانی دماوند به خودروهای مجهز به نردبان هیدرولیکی در دستور کار برای تحویل است

یک عدد تشک نجات به منظور افزایش ایمنی در شهر دماوند به تجهیزات آتش‌نشانی افزوده شد.

با حضور آرمودیان مقدم عضو شورای اسلامی شهر دماوند، عرب‌نوکنده رئیس آتش‌نشانی دماوند و علیپور سخنگوی آتش‌نشانی دماوند و جمعی از پرسنل آتش‌نشانی این تشک نجات تحویل آتش‌نشانی دماوند شد.

با توجه به تراکم سازی و افزایش ارتفاع ساخت و سازهای مسکونی و تجاری در محلات، این تشک نجات با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند خریداری شد تا در مواقع لزوم و حین حوادث برای نجات جان افراد محبوس در طبقات بالای واحدهای ساختمانی از آن استفاده شود.

این تشک در ابعاد 10 در 7 و ارتفاع 3 متر است که با اعتباری معادل 750 میلیون ریال خریداری و صبح امروز پس از تست و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص نحوه راه اندازی آن تحویل واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر دماوند شد.

این تشک مجهز به دو دمنده بوده و امکان پرش از یک ساختمان 20 طبقه با ارتفاع 60 متر بر روی آن وجود دارد و برای راه اندازی آن (پرکردن هوا در داخل تشک) یک دقیقه زمان لازم است.

استفاده از وسایل و تجهیزات جدید در حوزه آتش نشانی از جمله تجهیزات خریداری شده زمینه بهبود کیفیت خدمات رسانی به شهروندان عزیز را فراهم می‌کند که در این راستا تلاش های خوبی طی سالیان اخیر صورت گرفته است.

رئیس آتش‌نشانی دماوند طی پیامی از زحمات شورای اسلامی شهر و شهرداری دماوند جهت تامین تجهیزات آتش‌نشانی نهایت تشکر و قدردانی کرد.

*تجهیز آتشنشانی دماوند به خودروهای مجهز به نردبان هیدرولیکی در دستور کار برای تحویل است

محمد علیپور، معاون و سخنگوی اداره آتش‌نشانی شهرداری دماوند اظهار  داشت: با مساعدت اعضای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری امروز تشک نجات در آتش‌نشانی دماوند خریداری و تحویل گرفته شد.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های مهم اداره آتش نشانی دماوند که در گذشته نیز به آن می‌پرداختیم اما امروزه بیشتر شده در حوزه سقوط از ارتفاعات و ناهنجاری‌های اجتماعی به نام خودکشی است.

معاون و سخنگوی اداره آتش‌نشانی شهرداری دماوند گفت: تشک نجات کمک می‌کند که افراد گرفتار در ارتفاعات به راحتی با استفاده از تشک فرود آمده و به نقطه امن پناه ببرند.

علیپور ادامه داد: یکی از برنامه‌های کاری ما این است که با همکاری‌ اعضای شورای شهر به علت تعدد حوادث در سطح شهر و شهرستان و نیز با توجه به اینکه ایستگاه معین شهرستان دماوند هستیم،‌ تجهیزات خاص به مجموعه آتش نشانی تحویل داده شود.

وی عنوان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته گام بعدی ما در تجهیز اداره آتشنشانی مربوط به خودروهای مجهز به نردبان هیدرولیکی می‌باشد که در دستور کار برای تحویل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا