رئیس اداره امور عشایر شهرستان دماوند خبر داد؛

بهره‌برداری از طرح حوضچه تامین آب شرب برای عشایر در مناطق ییلاق‌نشین دماوند

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دماوند از بهره‌برداری طرح حوضچه تامین آب شرب برای عشایر در مناطق ییلاق‌نشین این شهرستان خبر داد.

مجید خدابخش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند از کوچ عشایر در اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری از محل اعتبارات ارزش‌افزوده و تملک دارایی، اقدامات قابل‌توجهی جهت رفاه حال عشایر انجام شد که از جمله احداث و مرمت ایل راه‌ها جهت دسترسی به مناطق ییلاق عشایری است.

وی افزود: اقدامات خدمات‌رسانی شامل تأمین آرد و سوخت فسیلی، تهیه و نصب سامانه خورشیدی جهت رفاه امور جانبی، سرویس‌های بهداشتی، نصب آبشخور برای دام‌ها و تهیه علوفه است که امسال با اعتبارات بیشتر، خدمات بهتری ارائه شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دماوند ادامه داد: کوچ عشایر از اواخر اردیبهشت‌ماه با توجه به سبز شدن علوفه آغاز و تا ۱۵ خردادماه ادامه خواهد داشت و بیش از 150 هزار رأس دام در مناطق ییلاقی مستقر می‌شوند.

خدابخش خاطرنشان کرد: از تعداد دام مذکور، حدود ۷۰ هزار رأس دام متعلق به عشایر میهمان و ۸۰ هزار رأس دام بومی است که از منطقه دلیچای آغاز و در تار، گرووار و تیزاب وارد شده و مستقر می‌شوند.

وی عنوان کرد: میهمانان عشایر که جمعیت 150 تا 200 خانوار را تشکیل می‌دهند، از سمنان، ورامین، سنگسر و شهرری به منطقه ییلاقی کوچ می‌کنند؛ سال گذشته به دلیل نبود امکانات رفاهی، خانواده‌های عشایر اقدام به کوچ نکرده و کمتر از ییلاق بهره‌مند شدند، اما امسال سعی بر تأمین امکانات اولیه از قبیل بهداشت و درمان داریم.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دماوند از تامین آب شرب برای عشایر در منطقه ییلاق‌نشین خبر داد و گفت: ساخت و تعمیر حوضچه تامین و انتقال آب شرب عشایر به همراه نصب تانکر جهت ذخیره آب برای عشایر اقداماتی است که جهت رفاه حال عشایر تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا