اجرای تابلو سفال نقش برجسته چوگان توسط هنرمند دماوندی در مجتمع فرهنگی هنری کوثر/ هنرمند سفالگر در دماوند مشکلات فروش محصولات هنری خود نبود مکان عرضه عنوان کرده است

هنرمند دماوندی در مجتمع فرهنگی هنری کوثر تابلو سفال نقش برجسته چوگان خود را اجرا کرد و این هنرمند سفالگر مشکلات فروش محصولات هنری خود نبود مکان عرضه عنوان کرده است.

فاطمه سامعی از هنرمندان شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: اینجانب متولد سال ۶۵ و دارای دیپلم علوم تجربی، ساکن شهر دماوند هستم و با علاقه‌ای که به هنر سفال داشتم که به این رشته ورود پیدا کردم.

وی افزود: حدود ۱۲ سال است که با گل رس به هنر سفالگری و به طور تخصصی در رشته نقش برجسته روی سفال همچون تابلو سفال مشغول به فعالیت هستم.

این هنرمند سفالگر در دماوند ادامه داد: از سال ۸۵ این فعالیت کاری خود را در این رشته آغاز کردم و آثار تابلویی بسیاری را کار کرده‌ام که گاهی تعداد آنها به ۳۰ تابلو در ماه رسیده است، البته تعداد آثار به اندازه آنها و زمانی که صرف می‌کند بستگی دارد.

این هنرمندان سفالگر ادامه داد: تاکنون در دو نمایشگاه در دماوند آثار خود را به نمایش گذاشته‌ام و در کارگاهی که دارم امکان آموزش به هنرجویان را ندارم؛ اما در مکان‌های دیگر همچون فرهنگسرا و آموزشگاه این امکان مقدور است.

سامعی ماده اولیه جهت انجام کارهای هنر سفال را گل عنوان کرد و گفت: نقاشی‌هایی که روی سفال انجام می‌دهم اغلب طبق سفارش مشتریان است؛ طرح‌هایی که خودم انجام می‌دهم نیز از روی نقاشی‌های دیگران می‌باشد و خودم طراحی نمی‌کنم که تابلوی نقش برجسته بر روی سفال رشته تخصصی من است.

این هنرمند سفالگر در دماوند با اشاره به مشکلات فروش محصولات هنری خود گفت: در این منطقه فروشگاه و گالری که این محصولات را عرضه و به مردم معرفی کند وجود ندارد بنابراین به طور سفارشی و شخصی کار قبول می‌کنم و سفارش‌ها در هر ابعادی که باشد را انجام می‌دهم.

لازم به ذکر است این هنرمند سفالگر در شهرستان دماوند تابلو سفال نقش برجسته چوگان را در ابعاد 310*140 به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند اجرا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا