تئاتر «آخرین راه» در دماوند به نمایش درآمد

تئاتر «آخرین راه» در دماوند به نمایش درآمد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، تئاتر «آخرین راه» به نویسندگی و کارگردانی محسن متین‌وفا به دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» راه یافت.

به‌مناسبت ایام فاطمیه نمایش «آخرین راه» در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری کوثر شهر دماوند به مدت ۱۰ شب از چهارم دی‌ماه لغایت چهاردهم دی‌ماه اجرا می‌شود.

محسن متین‌وفا نویسنده و کارگردان نمایش «آخرین راه» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: نمایشنامه “آخرین راه” منتخب دوازدهمین دوره جشنواره سراسری صاحبدلان و اولین دوره بین‌المللی است، این جشنواره امسال به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشنامه آخرین راه هفتمین حضور گروه ما در صاحبدلان است که این دوره نیز انتخاب شده است.

نویسنده و کارگردان نمایش «آخرین راه» ادامه داد: شیوه انتخاب آثار توسط صاحبدلان به این نحو است که کارها ابتدا بازبینی می‌شوند سپس اجازه صحنه می‌گیرند که برعکس روال جشنواره فجر است، در جشنواره فجر کارها استانی دیده می‌شوند و یک صحنه به آنها داده می‌شود و بعد اجازه می‌گیرند.

وی بیان کرد: جشنواره صاحبدلان جشنواره‌ای مشکل پسند است زیرا هم از نظر تکنیک و هم از نظر مضمون و محتوا و قالب سختگیری بسیاری می‌شود چراکه محتوا مهم است اما در جشنواره فجر این دقت‌ها صورت نمی‌گیرد.

نویسنده و کارگردان نمایش «آخرین راه» تصریح کرد: نمایش «آخرین راه» دارای محتوای دینی و در ارتباط با عاشورا می‌باشد که در یک دیر در مسیر شام اتفاق می‌افتد، در اینجا یک راهب مسیحی با سر بریده امام حسین(ع) همراه با اسرای عاشورا مواجه می‌شود و تغییر و تحولاتی همراه با کشمکش‌هایی در نمایش در وی ایجاد می‌شود و ماجرا ادامه می‌یابد.

متین‌وفا بیان کرد: گروه نمایشی تئاتر متین حدود 10 سال است که فعالیت دارد و بجز کارهای جشنواره‌ای فعالیت‌های دیگری در دماوند داشته است، یکی از آثار غیرجشنواره‌ای این گروه نمایش “نه در تنهایی” بود.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه اعضای این گروه حدود 10 سال است که همکاری می‌کنند، گفت: بازیگران گروه شامل محسن متینی‌وفا و سیدمحمد حسین نوری هستند، سایر عوامل نیز مهدیه گودرزی مسئول نور و صدا، رویا شهریاری منشی صحنه، سجاد اوسطی مدیر صحنه، خانم روشن مسئول روابط عمومی، سبحان نورمحمدی طراح پوستر و امیررضازاده طراح دکور را شامل می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت حمایت مسئولان از هنر نمایش اظهار داشت: حامی مهم هنرمندان در شهرستان دماوند که هنر و تئاتر را می‌شناسد و درک و حمایت می‌کند بیشتر از همه حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند است، همچنین میثم کریمانی از روحانیون در این حوزه بیش از دیگران حمایت می‌کند و درک عمیقی از تئاتر نمایشی دارد، امام جمعه نیز تمام آثار ما را نقادانه بازبینی کرده و مباحث فنی و تکنیکی می‌کند.

متین‌وفا افزود: جالب اینجاست که در شهرستان دماوند روحانیون و متدینین آشنایی کامل و بیشتری از تئاتر دارند.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دماوند نیز همکاری‌های خوبی در خصوص این نمایش داشته است، هرچند که مجوز به علت سراسری بودن جشنواره از تهران صادر شده است اما این مسئول همکاری بسیاری با ما دارد و سالن را کلا در اختیار اعضای گروه قرار می‌دهد تا کار خوبی به اجرا برسد.

*نبود سالن نمایش مناسب برای اجرای تئاترهای سطح بین‌المللی در شهرستان دماوند/ باید شرایطی فراهم شود که هنرمندان بتوانند، کارهای فاخر را اجرا کنند

نویسنده و کارگردان نمایش «آخرین راه» تصریح کرد: سالن نمایش برای کاری که در سطح بین‌المللی قرار است اجرا شود نور کافی ندارد، وقتی نور کافی نباشد کار دکور و طراحی مشکل می‌شود.

متین‌وفا تاکید کرد: برای پیشرفت تئاتر شهرستان دماوند باید انتقادات بیان شوند و هنرمندان با شرایطی که فراهم می‌شود بتوانند کارهای فاخر را اجرا کنند و کارهای دم دستی اجرا نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا