معاون فرماندار شهرستان دماوند:

تأکید بر نظارت و بازرسی از واحدهای توزیع‌کننده مرغ و کالاهای اساسی در شهرستان دماوند/ ایجاد ۲ مرکز عرضه مستقیم مرغ در گیلاوند

معاون فرماندار شهرستان دماوند بر نظارت و بازرسی از واحدهای توزیع‌کننده مرغ و کالاهای اساسی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، صمد جلیلوند در هفتمین نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار و ساماندهی گندم، آرد و نان در شهرستان دماوند اظهار داشت: در خصوص موضوع بررسی تامین مرغ در شهرستان، با توجه به مصوبات تنظیم بازار استان تهران، در صورت ابلاغ به واحدهای صنفی می‌توان با جذب مرغ منجمد به منظور استفاده در رستوران‌ها و مراکز عمده، مصرف مرغ را در شهرستان متعادل کرد تا مشکلی در خصوص مصرف مرغ گرم برای شهروندان ایجاد نشود.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به تاکید استان در خصوص نظارت بر عرضه مرغ و فعالیت خرده‌فروشی‌ها، نظارت و بازرسی از واحدهای توزیع‌کننده مرغ و کالاهای اساسی در شهرستان حایز اهمیت است.

معاون فرماندار شهرستان دماوند گفت: دماوند نخستین تولیدکننده مرغ در استان تهران است و از این رو باید نظارت بر روند کشتار در شهرستان صورت گیرد و در صورت لزوم، دستگاه‌های نظارتی در خصوص میزان کشتار در شهرستان ورود نمایند.

جلیلوند ادامه داد: در این راستا بررسی آمار میزان جوجه‌ریزی، تامین نهاده و کشتار در سه ماهه اخیر باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نرخ مرغ بر اساس مصوبه تنظیم بازار استان ابلاغ می‌شود و افزایش خودسرانه نرخ امکان‌پذیر نیست.

معاون فرماندار دماوند گفت: با توجه به طرح موضوع ایجاد ۲ مرکز عرضه مستقیم مرغ در گیلاوند، اطلاع‌رسانی از طریق اداره صمت در دستور کار قرار خواهد گرفت‌.

جلیلوند تصریح کرد: با توجه به ضرورت ارائه گزارش مکتوب از توزیع کالاهای تنظیم بازار، جذب کالاهای اساسی در مناطق محروم‌تر اقدامی موثر است.

وی گفت: در خصوص احداث نانوایی، باید دلایل کافی اعم از بعد مسافت و تمرکز بار جمعیتی وجود داشته باشد و در صورت ارائه ادله کافی، این امر امکان‌پذیر است.

معاون فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: ضمن ضرورت توجه به سهمیه آرد نانوایی‌ها، کنترل وزن و کیفیت نان باید توسط اتحادیه و اتاق اصناف مورد توجه قرار گیرد و در صورت کوتاهی، به عنوان ترک فعل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا