مسئول واحد رفاه و تعاون اتاق اصناف شهرستان دماوند:

کسبه دماوند برای انجام بیمه درمان تکمیلی خود تا پایان تیرماه سال 98 اقدام کنند/ عضویت بیش از 4 نفر از کسبه شهرستان دماوند در واحد رفاه و تعاون اتاق اصناف

مسئول واحد رفاه و تعاون اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: کسبه شهرستان دماوند برای انجام بیمه درمان تکمیلی خود تا پایان تیرماه سال 98 اقدام کنند.

حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: طی سه سال اخیر اتاق اصناف شهرستان دماوند همچون دستگاه‌ها و ادارات دیگر واحدی تحت عنوان واحد رفاه و تعاون تشکیل دادیم تا بتوانیم به کسبه خدمات‌رسانی کنیم.

وی افزود: برای این مهم اولین اقدام در زمینه درمان بیمه تکمیلی بوده است، سال‌های 96 و 97 با یکی از بیمه‌ها قرارداد بستیم و خدمات خوبی به اصناف ارائه شد، اما مشکلی که در اصناف وجود دارد این است که برخی تصور می‌کنند که باید بیمار شوند تا برای بیمه شدنشان اقدام کنند.

مسئول واحد رفاه و تعاون اتاق اصناف شهرستان دماوند ادامه داد: بیمه یک نوع تعاون برای همه است که اگر اتفاق ناگواری یا بیماری برای کسی بیافتد حداقل دچار استرس درمان و مشکلات مالی نمی‌شوند و خسارات جبران می‌شود.

هاشمی عنوان کرد: برای سال دوم تلاش شد قرارداد بیمه تکمیلی تمدید شود اما متأسفانه به دلایلی همچون به حد نصاب نرسیدن اعضا و قبول نکردن بیمه‌های مختلف با مشکل مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در پی این مسئله با بیمه‌های مختلف رایزنی کردیم و نهایتاً با یکی دیگر از بیمه‌ها قرارداد مقدماتی و اولیه برای بیمه تکمیلی انجام شد که فرصت ثبت‌نام آن تا 30 تیرماه سال جاری تمدید شده است.

مسئول واحد رفاه و تعاون اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: وقتی اعضا به حد نصاب برسد قرارداد قطعی منعقد می‌شود و در صورت موفقیت در این زمینه خدمت‌رسانی خوبی به اصناف خواهد بود، امید است در برنامه‌های رفاهی دیگر بتوانیم برای اصناف گام‌هایی برداریم.

*سال گذشته بیمه درمان تکمیلی با 270 نفر از کسبه دماوند انجام شد/ مبالغ بیمه درمان تکمیلی کسبه دماوند به صورت اقساطی دریافت می‌شود

هاشمی بیان کرد: سال گذشته بیمه درمان تکمیلی با 270 نفر عضو انجام شد، امسال نیز مقرر بود با 500 نفر قرارداد منعقد شود اما هنوز به حد نصاب نرسیده است و به محض رسیدن تعداد اعضا به حد نصاب قرارداد امضا می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از چهار هزار واحد صنفی در شهرستان دماوند به شکلی عضو واحد رفاه و تعاون هستند، وقتی 16 اتحادیه داریم و اعضای صنفی عضوی از اتحادیه به شمار می‌روند در همین تشکیلات عضو اتاق اصناف نیز می‌شوند.

مسئول واحد رفاه و تعاون اتاق اصناف شهرستان دماوند بیان کرد: اتاق اصناف نیز دارای واحدی به نام واحد رفاه و تعاون است که همه می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند، مخصوصاً اینکه مبالغ بیمه به صورت اقساطی دریافت می‌شود تاخدمات‌رسانی دیگری برای اصناف صورت گرفته باشد.

*امسال حدنصاب بیمه شدگان درمان تکمیلی برای کسبه شهرستان دماوند 500 نفر در نظر گرفته شده است

هاشمی ادامه داد: هرچه تعداد افرادی که می‌توانند از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند بیشتر باشد مبلغ بیمه که باید پرداخت کنند، کمتر می‌شود بنابراین امسال حدنصاب بیمه شدگان 500 نفر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هزینه سالانه برای این تعداد بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان می‌شود بنابراین به دنبال جذب تعداد بیشتر اعضا هستیم تا حق بیمه کاهش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا