وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد؛

احداث بیمارستان فوق تخصصی ۱۰۰۰ تختخوابی در شرق تهران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احداث بیمارستان فوق تخصصی ۱۰۰۰ تختخوابی در شرق تهران خبر داد.

سعید نمکی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: پرونده الکترونیک سلامت به موبایل همه شهروندانی که قبلاً کد ملی آنها در سامانه ثبت شده است، وصل می‌شود تا بتوانند با پیوستن به سامانه پرونده الکترونیک سلامت از این پرونده اطلاع پیدا کرده و خدماتی همچون وقت گیری و دیگر خدمات را دریافت کنند.

وی افزود: بیمارستان سوم شعبان دماوند استانداردهای لازم کشوری را رعایت کرده و هم‍اکنون 11 تخت اورژانس با امکاناتی مانند دو تخت ایزوله و مابقی موارد ضروری را دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگر در واقعیت نیازمندی به توسعه تختهای بیمارستانی با توجه به منابع محدود کشور و اولویتها وجود داشته و ضرورت آن حس شود، حتماً انجام داده می‌شود.

نمکی عنوان کرد: در حال حاضر با اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) که افتتاح است و نیز با توجه به فاصله زمانی با مرکز ریفرال در بیمارستان سوم شعبان، مشکلات منطقه قابل مدیریت است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کمبودهای موجود درمانی منطقه را جبران کنیم؛ اضافه کردن تعداد تختهای بیمارستانی منوط به تأیید و پاسخگویی مطالعات کارشناسی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت تعدیل نیرو در بیمارستان‌ها گفت: تعدیل نیروها در بیمارستانها در دست بررسی در دانشگاه است و سعی بر این می‌باشد که نیرویی را بیکار نکنیم؛ نیروهای قراردادی را به نیروهای استخدامی و پیمانی رسمی تبدیل وضعیت کنیم.

نمکی با بیان اینکه مجوز حدود 10 هزار نیروی انسانی را برای وزارت بهداشت از سازمان امور استخدامی گرفته‌ایم، گفت: هم اکنون در حال طی مراحل گزینش نیرو هستیم و امیدواریم تعدادی از نیروهای موجود تبدیل وضعیت شوند و اگر ضرورت دارد که در صورتی تأمین اعتباری شود، نیروها براساس استاندارد تختها حفظ شوند.

وی در خصوص مشکل به موقع نرسیدن آمبولانس به روستاها عنوان کرد: این موضوع قطعاً پیگیری می‌شود و اگر مشمل مربوط به کمبود آمبولانس باشد قطعاً جبران خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با برخی کمبودهای تجهیزات همچون تخت آی سی یو، گفت: متاسفانه تعداد قابل توجهی از تختهای آی سی یو را بیماران سکته مغزی در سنین بالا در اختیار دارند که این موضوع نیز با در منزل رفع می‌شود.

نمکی افزود: به نظر می‌رسد طی یک یا دوسال آینده توسعه پرستاری در منزل و پرداخت تعرفه‌ها توسط بیمه‌ها، نیازمندی سالخوردکان دچار سکته مغزی به تخت آی سی یو را کاهش دهیم و این تختها در اختیار بیماران با سنین کم که دچار ضربات مغزی و تصادفات شده و نیازمند این خدمات هستند، قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نبود تخت بیمارستانی در شهرها جزء مواردی است که در دست مطالعه هستند و امیدواریم با توسعه زیرساختها طی سالهای آتی بتوانیم، کمبودها را جبران کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره احداث بیمارستان فوق تخصصی در شرق تهران گفت: مراحل احداث یک بیمارستان 1000 تختخوابی در شرق تهران با هماهنگی دانشگاه شهید بهشتی در حال پیگیری است.

نمکی عنوان کرد: پیش از این یک زمین مناسب برای این موضوع در اتوبان شهید بابایی مورد پیگیری قرار گرفته است تا یک بیمارستان فوق تخصصی دایر شود و حداقل تا 30 سال آینده مشکلات دسترسی مردم شرق تهران را کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا