معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند

بیش از ۳ هزار نفر دانش‌آموز دماوندی دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند/ آموزش خود مراقبتی سپر ایمن دانش‌آموزان در برابر کرونا است

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه آموزش خود مراقبتی سپر ایمن دانش آموزان در برابر کرونا است، گفت: بیش از ۳ نفر هزار دانش‌آموز دماوندی دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رقیه عرب در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: برای واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله، چهار پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در دماوند در نظر گرفته شد که دو پایگاه در دماوند شامل یک پایگاه ویژه دانش آموز دختر در مدرسه شهید بنت الهدی صدر و مدرسه ولیعصر ویژه دانش‌آموز پسر، یک پایگاه در آبسرد و پایگاه در سربندان جهت تزریق واکسن دانش آموزان در نظرگرفته شد.

وی افزود: واکسیناسیون از 15 تا 23 مهرماه ادامه داشت و طبق آماری که در سامانه آموزش ثبت شده است 6220 دانش‌آموز 12 تا 18 ساله دز اول واکسن کرونا و 3140 نفر نیز دز دوم را دریافت کرده‌اند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند بیان کرد: یک پایگاه واکسیناسیون نیز در آبسرد راه‌اندازی شد که در روزهای متفاوتی فعال بود و توسط واکسیناتور شبکه بهداشت و سرباز معلمان انجام می‌شد.

عرب ادامه داد: در مدرسه‌ای در سربندان به طور مجزا یک روز دختران و یک روز نیز پسران برای واکسیناسیون مراجعه می‌کردند.

وی تصریح کرد: تزریق دز دوم واکسن در شبکه بهداشت و خانه‌های روستا انجام شد و دیگر پایگاهی برای دانش آموزان در نظر نگرفتیم.

*90 درصد از معلمان و فرهنگیان دز اول و دوم واکسن را دریافت کردند

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماونداضافه کرد:  تا هفته گذشته 90 درصد از معلمان و فرهنگیان دز اول و دوم واکسن را دریافت کردند و برخی از افرادی که طبق توصیه پزشک نتوانسته بودند واکسن بزنند، ازمهرماه شروع به دریافت واکسن کردند.

عرب گفت: با توجه به اینکه مجوز بازگشایی مدارس را به مدیران دادیم برای اول مهر برخی ازهنرستان‌ها که دوره پودمانی داشتند باید حتما کلاس خود را آغاز می‌کردند و مدارس روستایی کم جمعیت نیز مجوز بازگشایی را از اول مهر دریافت کردند.

وی بیان کرد: تمام مدارس متوسطه دوم از 15 آبان مجوز بازگشایی را دریافت کردند تا به صورت دروس هدف و گروهی کلاس ها را دایر کنند، همچنین از اول آذرماه تمام مدارس ابتدایی و متوسطه اول درخواست مجوز کردند و براساس بازدید میدانی گروه سلامت اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت از فضای فیزیکی مدارس و برخورداری از استانداردهای لازم مجوز بازگشایی داده شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ادامه داد: قبل از اینکه اعلام کنیم  که دانش آموزان 12 تا 18 سال باید واکسن بزنند، 40 درصد از دانش آموزان طبق زمان بندی شبکه بهداشت واکسن دریافت کرده بودند و مابقی نیز بعد از معرفی پایگاه واکسن زدند.

عرب ادامه داد: هیچ مشکلی در بازگشایی مدارس نبوده و در تمام مدارسی که به خاطر دروس پودمانی از اول مهر باز شدند هیچ مشکلی ایجاد نشد و معلمان و دانش‌آموزان هیچکدام مشکلی نداشتند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: خوشبختانه از زمان دریافت واکسن ها هیچ مشکلی از حیث ابتلا به کرونا نداشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا