رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند:

فقط به قطعات ساخت وساز شده در شهرک فاطمیه دماوند سند 6 دانگ تعلق می‌گیرد/ اختصاص قیر یارانه‌ای  آسفالت برای شهرک فاطمه در روستای حصار بالا هزینه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه به فقط قطعات ساخت وساز شده در شهرک فاطمیه دماوند سند 6 دانگ تعلق می‌گیرد، گفت: اختصاص قیر یارانه‌ای  آسفالت برای شهرک فاطمه در روستای حصار بالا هزینه شد.

محسن حاجی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به مشکلات شهرک فاطمیه در روستای حصار بالا گفت: در سال 1375 محدوده زمین شهرک از منابع طبیعی تحویل گرفته و واگذاری آن از سال 78 انجام شد.

وی افزود: بنیاد مسکن 18 ماه برای اخذ جواز مهلت می‌دهیم و بعد از آن نیز 2 سال پیاپی مهلت می‌دهیم که جواز را تمدید کنند و ساخت و ساز را انجام دهند، اما متاسفانه نه تنها طی 4 سال انجام نشد بلکه بعد از 21 سال هنوز زمین‌ها به صورت بستر باقی مانده و هیچگونه عملیات عمرانی بر روی آنها انجام نشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: تنها اقدامی که صورت گرفت این بود که اجرای آسفالت به طول 1500 متر و عرض 8 متر انجام دادیم،‌ طی آخرین جلسه در فرمانداری مقرر شد که برخی از مسیرها را جدول گذاری کنیم و دهیاری نیز نسبت به اجرای زیرسازی اقدام کند.

حاجی عزیزی ادامه داد: مقرر بود در جهت رفاه حال عموم از محل قیر یارانه‌ای، آسفالت را تخصیص دهیم اما زیرسازی توسط دهیاری روستای حصار بالا انجام نشد در حالی که در روستاهای دیگر انجام شد.

وی تصریح کرد: زمین‌ها در اختیار منابع طبیعی است از این رو سند 6 دانگ را از کل عرصه جدا کردند که بعدا به نام بنیاد مسکن شد، سپس مشاور گرفتیم زیرا 526 قطعه فقط به صورت واگذاری انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: امید است تا پایان امسال با کمک اداره ثبت اسناد دماوند تمام سندها آماده شود، اما سندهای 6 دانگ به قطعاتی داده می‌شود که در آنها ساخت و ساز صورت گرفته باشد و به قطعات خالی سند 6 دانگ داده نمی‌شود.

حاجی عزیزی در ادامه گفت: تعدادی از جوازها را در سال‌های قبل شهرداری و تعدادی دیگر را دهیاری داده است، ارگان‌هایی که هزینه دریافت می‌کنند و جواز می‌دهند، موظفند درهمان محل خدمات ارائه دهند.

وی عنوان کرد: پیرو بازدید از روستای حصار بالا مقرر شد 500 میلیون تومان دیگر اعتبار داده شود تا این رقم را در خود شهرک فاطمیه هزینه کنیم، با پیگیری‌های انجام شده 500 میلیون تومان مذکور در روستای حصاربالا هزینه می‌شود و قیر یارانه‌ای از محل اعتبارات 99 در روستای شهرک فاطمیه هزینه می‌شود، نزدیک به 35 هزار مترمربع قیر یارانه‌ای داده‌ایم که اینجا هزینه نشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند افزود: با توجه مسائل موجود افرادی که درخواست جواز دارند اقدام کنند و به بهترین شکل ممکن آن را پیگیری می‌کنیم

حاجی عزیزی ادامه داد: در خصوص آسفالت نیاز است که دهیاری و بخشداری از محل ارزش افزوده زیرسازی را انجام دهند، بنیاد مسکن نیز از محل 30 هزار مترمربع قیر یارانه‌ای آسفالت انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: طی بازدیدها مشخص شد که در حسین آباد ساخت و سازهایی در حریم رودخانه انجام شده و مانع هدایت آب شده‌اند و حالا درخواست حفر چاه کرده‌اند.

وی بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز به ناچار باید تخریب شوند و بجز همکاری مردم هیچ راهی برای رفع مشکلات وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا