معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند:

بسیاری از سرقت‌ها در دماوند توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد/ معتادان متجاهر برای امنیت بیشتر دماوند با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه بسیاری از سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد، گفت: معتادان متجاهر برای امنیت بیشتر دماوند با همکاری نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در نشست کارگاه آموزشی پیشگیری از جرائم پایان سال برای روسای بانکها طلافروشی‌ها مدیران آموزشی شهرستان دماوند اظهار کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی یکی از ضروریات است، بسیاری از سرقت‌ها توسط معتادین به ویژه معتادان متجاهر صورت می‌گیرد که در سطح خیابان‌ها پراکنده‌اند و جایی برای زندگی ندارند.

وی افزود: اخیراً براساس تفاهم با استان تهران و به همت نیروی انتظامی این افراد از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری می‌شوند تا امنیت بیشتر برای شهرستان حاصل شود.

*آموزش و پرورش نقش مهمی در ابعاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه دارد/ یک سوم جمعیت شهرستان دماوند ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش دارد

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: یکی از مهمترین ابعاد امنیت بعد روانی و اجتماعی آن است که آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد، یک سوم جمعیت شهرستان ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش دارد، در دماوند حدود 18 هزار دانش آموز و در رودهن 14 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

جهانشاهی گفت: فضای مجازی آسیب‌هایی را متوجه دانش آموزان می‌کند و مشکلاتی را برای خانواده‌ها و فرزندان ایجاد می‌کند که مواد مخدر یکی از آنهاست.

*مواد مخدر مهمترین آسیب تهدید در فرزندان است/ آموزش و پرورش نقش بسزایی در تربیت عمومی و نسل جوان دارد

وی تأکید کرد: در حال حاضر مهمترین آسیبی که فرزندان را تهدید می‌کند مربوط به مواد مخدر است که باید توجه و نظارت بسیاری نسبت به این موضوع توسط والدین و مسئولان صورت گیرد و مدیران مدارس باید نسبت به این موضوع کنترل بیشتری داشته باشند.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در ادامه گفت: خدمات سفر در برخی مدارس به عنوان اسکان مسافران دیده شده که امنیت اینگونه اماکن نیز بسیار مهم است و مسافران باید با خاطره‌ای خوش از این شهر بروند.

*مواد مخدر از آسیب‌های اجتماعی جدی برای دانش آموزان محسوب می‌شود

جهانشاهی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بسزایی در تربیت عمومی و نسل جوان و نوجوان دارد که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: آموزش و پرورش با حدود 90 هزار نفر از جمعیت 125 هزار نفری شهرستان سروکار دارد از سوی دیگر ارتباطات و آموزش‌هایی برای والدین وجود دارد که باید بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در شورای آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مواد مخدر آسیب‌های دانش آموزان مطرح می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش انسان‌ساز است و ابعاد مختلف ایمنی و روانی باید در این مجموعه پرداخته شود مخصوصاً اینکه دشمنان تلاش‌های بسیاری برای آلوده کردن فرزندان به مواد مخدر دارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا