فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند:

برگزاری ۱۹ برنامه محوری با شعار زندگی عفیفانه در شهرستان دماوند/ پیگیری اجرای طرح ویترین سالم در شهرستان دماوند با نظارت اصناف

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند از برگزاری ۱۹ برنامه محوری با شعار زندگی عفیفانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سرهنگ روح الله عرب در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: در کشور و آیین ایرانی از دیرباز حجاب به عنوان یک موضوع دینی و شرعی حائز اهمیت بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی همیشه در تلاش برای از بین بردن ارزش‌های دینی و نظامی ما بوده‌‌اند، حجاب و عفاف را نیز نشانه قرار داده و در تلاش است به این ارزش نیز لطمه بزند و این مهم مستلزم تهاجم به زمینه‌های یک ارزش است.

 فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند گفت: دشمنان و رسانه‌های معاند کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند و برخی از خودفروخته‌های داخلی با نفوذ جریانی و فکری، موضوعاتی همچون آزادی حجاب را در جامعه مطرح می‌کنند که مخالف عرف، دین و ارزش‌های کشورمان است.

عرب با اشاره به هفته عفاف و حجاب ادامه داد: بسیج خواهران پیرامون این موضوع جلساتی را تشکیل داده و در این راستا با مجموعه شهرستانی و کمیته فرهنگ عمومی شهرستان 19 برنامه محوری را با شعار زندگی عفیفانه جهت اجرا احصا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نقش رسانه در اطلاعرسانی و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه بسیار موثر است و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این عرصه با دقت نظر و اهتمام ویژه نسبت به این مهم بپردازند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند گفت: نیاز است فضای مجازی و رسانه به گونه‌ای مدیریت شود که اهمیت و جایگاه حجاب در کشور و خاصه در شهرستان دماوند که به عنوان یک شهرستان متدین معرفی شده است، به درستی تبیین شود.

عرب با برشمردن برنامه‌های پیش بینی شده در هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: فضاسازی میادین و بلوارها در 5 شهر دماوند، بارگذاری و نشر مطالب مرتبط در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها در طول هفته با محتواهای آموزشی، انگیزشی و مطالبه‌گری، انجام مراسم تقدیر از زنان محجبه در ادارات، اجرای مانورهای فرهنگی در آرایشگاه‌ها و بین کسبه‌های مرتبط با بانوان، پیگیری طرح ویترین سالم در شهرستان با نظارت اصناف و واحدهای عرضه کننده ملزومات، پوشاک و نیازمندی‌های بانوان و انجام مانورهای تذکر لسانی در سطح شهرستان توسط بانوان بسیجی، برخی از این اقدامات است که تعدادی از آنها در حال اجرایی شدن هستند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: این مهم در دین و سنت بسیار مورد تاکید بوده است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید کرده‌اند و همه باید در این عرصه ورود پیدا کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند ادامه داد: تهیه و توزیع پک‌های آموزشی و فرهنگی، راه‌اندازی پویش‌های مختلف در پیام‌رسان‌های مختلف با هشتک تجربه آرامش برای ایجاد انگیزه، هماهنگی جهت استقرار مشاوران دین‌پایه در پایگاه‌های بسیج و مساجد و مدارس که تا کنون بازخورد خوبی داشته است، تجهیز آرایشگاه‌های همکار بر مباحث ترویج احکام اسلامی با نصب کتابخانه و تجهیز آن با کتاب‌های مرتبط، راه‌اندازی گروه‌های مختلف در پیام‌رسان‌های شهرستان ویژه کودکان جهت ترویج و آموزش ارزش‌های اسلامی و حجاب با زبان کودکانه و هدایت نذورات فرهنگی وقف در راستای تسهیل ازدواج جوانان و مقابله با فساد اخلاقی برخی دیگر از برنامه‌های محوری پیش بینی شده‌اند.

عرب تصریح کرد: این برنامه‌ها همواره در طول سال اجرایی می‌شوند اما در هفته عفاف و حجاب برجسته می‌شوند و همراه با مانورهایی هستند.

وی گفت: برخی دیگر از این برنامه‌ها شامل استفاده از ظرفیت مساجد برای رفع شبهات در حوزه عفاف و حجاب، تهیه تابلوهای ویژه با مضامین عفاف و غیرت براساس سخن بزرگان و ائمه و نصب آنها در معابر عمومی و ادارات و مناطق گردشگری، تهیه کلیپ درباره زنان نخبه شهرستان و درج در خبرگزاری‌ها جهت معرفی الگوهای مناسب برای جوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی با جوایز ارزنده در ادارات بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی نمی‌توان برنامه‌های تجمعی اجرا کرد از این رو اغلب برنامه‌ها همچون مسابقات کتابخوانی در سطح فضای مجازی خواهد بود.

عرب گفت: در روز پایان هفته عفاف و حجاب نیز بیانیه‌ای که شامل مطالبات مردم شهرستان دماوند باشد تهیه، منتشر و قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا