رئیس آموزش و پرورش رودهن:

برگزاری یک دوره آزمون سلامت روان برای 900 دانش‌آموز مدارس شهر رودهن/ در حال ارتقای سواد دینی اعتقادی دانش آموزان در مدارس رودهن هستیم/ فعال شدن کمیته امر به معروف و نهی از منکر در شهر رودهن

رئیس آموزش و پرورش رودهن از برگزاری یک دوره آزمون سلامت روان برای 900 دانش‌آموز مدارس شهر رودهن خبر داد و گفت: در حال ارتقای سواد دینی اعتقادی دانش آموزان در مدارس رودهن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، غلامرضا بختیاری در نشستی با مسئولان در سالن جلسات فرمانداری دماوند اظهار کرد: یک آزمون سلامت روان در دانش‌آموزان متوسطه اول برای 900 نفر در سال گذشته انجام شد، مؤلفه هایی که اندازه‌گیری شده اضطراب و خشم و رفتارهای پرخطر است که جزو بیشترین فراوانی‌ها در دانش آموزان بوده و در این پایش متذکر شده است.

وی افزود: یک پایش استانی انجام شده و یک پایش آسیب‌های اجتماعی نیز از طریق مدیران مدارس انجام شده است که نگاه مدیران از نگاه خانواده و دانش آموزان بررسی شده و طبق نقشه خطر پذیری اولین نکته‌ای که گفته شده فراوانی بالایی دارد در خصوص انحرافات اخلاقی بوده است، البته این موارد بیشتر در حاشیه‌نشین‌هاست که درصد کمی را دارد.

رئیس آموزش و پرورش رودهن گفت: موضوع مهمی که باید نسبت به آن توجه کنیم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی است که سومین و چهارمین عامل نیز به ترتیب خشونت و تهدید به اقدام خودکشی بوده می‌باشد و پنجمین مورد اضطراب، کم توجهی، وسواس، افسردگی و اختلال خلقی است.

بختیاری گفت: نسبت به 21 منطقه آموزش و پرورش رودهن نوزدهمین رتبه را دارد یعنی آمارش بسیار کم است، از عوامل مخاطره آمیز در خانواده‌ها خشونت خانوادگی، طلاق، بد سرپرستی، ازدواج دوم خانواده و اختلافات خانوادگی هستند.

وی تاکید کرد: بیشتر روی سواد دانش آموزان اعم از سواد ارتباطی، سواد اجتماعی و … کار می‌کنیم، در حال ارتقای سواد دینی اعتقادی دانش آموزان هستیم که مؤثرترین روش برای رفع مشکلات روانی و رفتاری است.

رئیس آموزش و پرورش رودهن با بیان اینکه کمیته امر به معروف و نهی از منکر را نیز در این راستا فعال کرده‌ایم که فعالیت‌های خاص خود را دارند، گفت: طرح سواد عاطفی و نشاط افزایی نیز در دست اجراست و باید کاری کنیم که کودک در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با نشاط باشد، انجمن اولیا را مختص پدران برگزار می‌کنیم زیرا مشکل این است که ارتباط بین پدر و فرزندان بسیار کمرنگ شده است.

بختیاری بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقدامات است، آموزش نحوه دوست یابی و تربیت جنسی فرزندان نیز از دیگر عوامل پیشگیرانه و آگاهی بخشی است.

وی خاطرنشان کرد: سواد اجتماعی حرفه‌ای از دیگر سوادهایی است که بسیار مهم است و موجب کارآفرینی دانش آموزان می‌شود، جذب بازماندگان از تحصیل، نهضت سواد آموزی و… همگی مصداق‌هایی در آموزش و پرورش دارند.

رئیس آموزش و پرورش رودهن تاکید کرد: سواد رسانه‌ای از دیگر بخش‌های مهم است، فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است که هم خوب و هم بد است و باید از ظرفیت آن خوب استفاده کرد و در کنار آن نباید موجب آسیب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا