رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج تغذیه با شیر مادر در شهرستان دماوند/ ارائه روزانه بیش از 5000 خدمت در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دماوند/ عدم موافقت با عرضه مواد غذایی و خوراکی در روز بازارهای هفتگی شهرستان دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج تغذیه با شیر مادر در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: روزانه بیش از پنج هزار خدمت در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دماوند ارائه می‌شود.

حسن خیرخواه به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: دهم تا 16 مردادماه به عنوان هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این هفته ترویج و تثبیت تغذیه با شیر مادر و آگاه‌سازی مردم نسبت به آن در فرهنگ جامعه امروزی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین از اهداف دیگر تغذیه با شیر مادر پیشگیری از انواع سوء تغذیه، تأمین امنیت غذایی در مواقع بحرانی و شکست چرخه فقر است.

خیرخواه تاکید کرد: تغذیه با شیر مادر یک راحل جهانی برای فراهم کردن فرصت‌های برابر و شروع عادلانه زندگی برای تمام افراد است که این شیوه تغذیه سلامت رفاه و بقای زنان و کودکان در سراسر جهان را افزایش می‌دهد.

وی شیر مادر برای تأمین نیازهای تغذیه‌ای و ایمونولوژی طراحی شده است و تغذیه با آن باعث ایجاد پیوند عاطفی بین مادر و کودک می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه شعار ملی امسال این هفته «تغذیه با شیر مادر، زیربنای زندگی» نامگذاری شده است، عنوان کرد: همچنین طبق سنوات گذشته با همکاری سایر نهادهای دولتی جهت آگاه‌سازی مردم اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه با شیر مادر و …. را در سطح شهرستان دماوند در دستور کار داریم.

خیرخواه با اشاره به خدمات شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان دماوند گفت: به‌طور کلی در سطح شهرستان دماوند 39 مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت داریم که به تفکیک 26 خانه بهداشت، پنج مرکز بهداشتی و درمانی، سه پایگاه غیرضمیمه، پنج پایگاه ضمیمه، دو بیمارستان و هشت پایگاه اورژانس به همراه ۱۳ دستگاه آمبولانس وجود دارد می‌باشد.

وی افزود: طبق آخرین آمار در سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روزانه بیش از پنج هزار خدمت در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دماوند است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط شهرستان دماوند به صورت شبانه‌روزی در مراکز تهیه، تولید و توزیع و فروش مواد غذایی نظارت و کنترل کامل دارد.

خیرخواه در پایان گفت: همچنین براساس گزارشات به‌دست رسیده در خصوص عرضه مواد غذایی و خوراکی در روز بازارهای هفتگی شهرستان دماوند به منظور حفظ بهداشت و سلامت شهروندان موافق اینگونه اقدامات نیستیم که باید برای آن تصمیماتی در کارگروه امنیت غذایی فرمانداری تصمیماتی گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا