برگزاری اولین یادواره شهدای روستای حصاربالا دماوند

اولین یادواره شهدای روستای حصاربالا واقع در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، همزمان با وفات حضرت معصومه(س) اولین یادواره پنج شهید روستای حصار بالا از توابع بخش مرکزی دماوند در مسجد فخر الاسلام به همت شورای اسلامي و دهیاری این روستا برگزار شد.

در این مراسم سرتیپ حسین خلیلی مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، سلیمانی بخشدار مرکزی دماوند، مجاوری رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی دماوند، ملیحی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند، پویا رئیس شورای اسلامی روستای حصار بالا به همراه دهیار و اعضای شورای اسلامی، باقری فرمانده حوزه ۵ امام سجاد(ع) گیلاوند، جمعی از خانواده شهدا و اهالی حضور داشتند.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، راویگری سرتیپ حسین خلیلی مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش، اجرای گروه سرود منتظران مهدی و تجلیل از خانواده شهدا همراه بود.

به‌مناسبت اولین یادواره شهدای روستای حصار بالا یاد و خاطره “جعفری شکری”، “وحید حسینقلیان”، “مهرداد مرتضوی”، “علی شیخ سفلئ” و “جواد نجفی” از شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

*وصیت‌نامه‌ شهدای روستای حصاربالا به صورت کتابچه گردآوری شود/ زنده نگه داشتن یاد شهدا اقدام بسیار ارزشمندی است

حجت‌الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها بسیار اقدام ارزشمندی است و در بیانات مقام معظم رهبری نیز به این نکته توجه شده که باید در شهرها و روستاها و در مناسبات مختلف یاد شهدا را زنده نگهداریم.

وی افزود: باید اسم خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها به نام شهدا مزین باشد و همواره آرمان‌ها و اهداف شهدا را به یاد بیاوریم.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: نباید خانواده‌های معظم شهدا و آرمان‌های آنها را به فراموشی بسپاریم، شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار روزی دارند.

فتاح دماوندی ادامه داد: ممکن است شهدا متعلق به حدود 40 سال پیش باشند، برگزاری یادواره شهدا باعث می‌شود که نورانیت به محافل و شهر و روستا تزریق شود.

وی تصریح کرد: باید وصیت‌نامه‌های شهدا مخصوصا در روستای وادان جمع‌آوری شده و به صورت جزوه، بنر و اشکال دیگر تبدیل شود، همچنین برای 6 شهید این روستا جایگاهی در مسجد یا اطراف آن دیده شود و آنچه که بازماندگان و خانواده‌های شهدا به یاد دارند ثبت و ضبط شود یا زندگینامه آنها به صورت کتاب درآید.

امام جمعه شهرستان دماوند اضافه کرد: برگزاری مسابقات از محتوای زندگینامه شهدا و اقدامات فرهنگی نیز اهمیت دارد تا نسل های جدید با فراز و نشیب‌های زندگی شهدا آگاه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا