دادستان شهرستان دماوند:

برخورد دستگاه قضایی با تخلفات انتخاباتی در دماوند/ مردم تخلفات انتخاباتی در دماوند را با ارائه مستندات گزارش دهند

دادستان شهرستان دماوند از برخورد دستگاه قضایی با تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: مردم تخلفات انتخاباتی در شهرستان دماوند را با ارائه مستندات گزارش دهند.

محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص اقدامات صورت گرفته در پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت انتخابات و اطمینان خاطر مردم به مسئولان و روند انتخابات؛ تشکیلات مجموعه فرمانداری، دادگستری و سایر مراجع ذی‌ربط جلسات متعددی با نامزدها و مسئولان ستاد انتخاباتی تشکیل دادند.

وی افزود: برای رعایت قوانین تذکرات لازم به افراد مذکور داده شده است، تخلفات انتخاباتی در برگه جداگانه‌ای هنگام ثبت‌نام ابلاغ شده است تا کاندیداها از نوع تخلفات مطلع باشند.

دادستان شهرستان دماوند گفت: در فضای مجازی نیز موارد مختلف به مردم و کاندیداها اطلاع‌رسانی شده است تا در جریان قوانین باشند، گزارشات متعددی از طریق فضای مجازی به دادستانی واصل شده است که در دست رصد هستند.

تقی‌زاده عنوان کرد: تخلفاتی که از اهمیت خاصی برخوردار نیستند تذکرات شفاهی یا کتبی دریافت می‌کنند و برای مواردی که دارای اهمیت بیشتر هستند پرونده قضایی تشکیل شده است، اما با توجه به محرمانه بودن موارد از بیان نام افراد و موضوع آن فعلاً معذوریم.

دادستان شهرستان دماوند ادامه داد: تخلفاتی که تاکنون گزارش شده است تا حدی نیستند که در نتیجه انتخابات مؤثر باشند و باید دید که تا روزهای آینده به چه نحوی پیش می‌رود، تقاضای ما از کاندیداها و طرفدارانشان این است که برای رعایت حق‌الناس و حفظ آبروی شهرستان این موارد رعایت شوند تا مجدداً با مشکل مواجه نشویم.

تقی‌زاده گفت: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده و به ما گزارش شده است در حدی نیست که به سلامت انتخابات لطمه بزند یا تغییری حتی جزئی در تعداد آرا ایجاد کند.

وی تصریح کرد: فرماندار به عنوان مسئول اصلی برگزاری انتخابات شماره‌ای برای گزارش تخلفات به مردم اطلاع‌رسانی کرده است و در سطح شهرستان دماوند نیز این شماره دیده می‌شود.

دادستان شهرستان دماوند بیان کرد: مردم همچنین می‌توانند موارد تخلفات مشاهده شده را به صورت فیلم، صوت یا تصویر گزارش دهند که بلافاصله مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

تقی‌زاده عنوان کرد: موارد مختلفی که احتمال تخلفات انتخاباتی در آنها وجود دارد، در جلسات مختلف همچون شورای تأمین یا ستاد پیشگیری از تخلفات بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در هر صورت، بهترین گزارش دهنده و ناظران انتخاباتی همان مردم هستند، اگر مردم پیشنهاد خرید و فروش رأی، جابجایی یا پیشنهاد اغوا کننده در خصوص تمایل به فرد خاصی مشاهده کردند، قبل اطلاع دهند تا از این امر جلوگیری شود.

دادستان شهرستان دماوند تأکید کرد: مردم به هر فردی که دوست دارند رأی دهند و میدان را خالی نگذارند، مردم با صندوق رأی قهر نکنند و کشور و انقلاب را برای خودشان بدانند و حتماً در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا