فرماندار شهرستان دماوند:

با واگذاری زمین ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی در دماوند و رودهن حداکثر تا ۶ ماه آینده آغاز می‌شود/ احداث درمانگاه تأمین اجتماعی رودهن با واگذاری زمین از سوی شهرداری محقق می‌شود/ یک مجتمع آموزشی با ۳ مدرسه مجهز در رودهن ساخته خواهد شد

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با واگذاری زمین ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرهای دماوند  و رودهن حداکثر تا ۶ ماه آینده آغاز می‌شود.

 رضا طاهرخانی در حاشیه نشست واگذاری اراضی دولتی جهت طرح‌های درمانی، آموزشی و ورزشی شهرستان دماوند با حضور مدیران استانی و نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: متاسفانه در مورد برخی زمین‌هایی که به صورت دولتی برای فضاهای آموزشی و درمانی و ورزشی در نظر گرفته شده بود چندین سال است که هیچ اتفاق خاصی صورت نگرفته است.

وی افزود: امروز طی نشستی با وزارت راه و شهرسازی تصمیماتی در زمینه نحوه واگذاری زمین‌ها اتخاذ شد که در این راستا در رودهن در خصوص ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی که چندین سال است مردم چشم انتظار آن هستند، مقرر شد شهرداری زمین را برای احداث درمانگاه به صورت 99 ساله واگذار کند.

*شهرک پونا شهر رودهن از حیث فضای آموزشی محروم است

فرماندار شهرستان دماوند  عنوان کرد: همچنین در زمینه شهرک پونا شهر رودهن که چندین سال است احداث شده و حتی یک فضای آموزشی در این سال‌ها نداشتیم مقرر شد مسکن و شهرسازی در زمینه واگذاری زمین‌های آموزشی اقدام کند.

طاهرخانی ادامه داد: مقرر شد یک خیر نیز نسبت به ساخت یک مجتمع اقدام کند که این مجتمع شامل سه مدرسه مجهز خواهد بود و این اقدام خبری خوش برای شهر رودهن است.

وی تصریح کرد: در زمینه فضاهای ورزشی مقرر شد واگذاری نهایی شود و زمین درمانگاه تامین اجتماعی نیز هماهنگ شده تا طی 10 روز آینده واگذار شود.

وی افزود: در خصوص تامین اجتماعی در دماوند و رودهن قول داده شده است که حداکثر تا 6 ماه آینده پروژه را آغاز کنند و حداکثر تا 3 سال آینده آن‌را تحویل دهند که کلینیک تامین اجتماعی دماوند حدود 1000 متر مساحت دارد.

*زمینی به شهرداری جهت آرامستان مرکزی در دماوند واگذار می‌شود

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در خصوص آرامستان نیز مقرر است به صورت متمرکز شروع به کار کنیم و زمینی که مقرر است به شهرداری برای شروع ساخت آرامستان مرکزی در دماوند داده شود امروز تصویب شد.

طاهرخانی بیان داشت: مجموعه سپاه نیز اعلام آمادگی کرد که اگر زمینی با کاربری کشاورزی و ورزشی واگذار شود درمانگاه تخصصی سپاه برای منطقه کم برخوردار که درمانگاه ندارند، با احداث درمانگاه خدمات درمانی و تخصصی ارائه دهد.

وی افزود: مقرر شد در یکی از مسکن‌های مهر زمین مذکور تحویل سپاه شود و درمانگاه تخصصی در سطح شهرستان احداث شود.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص پروژه طرح مسکن ملی که به کمیسیون ماده 100 رفته‌اند، ادامه داد: این اتفاق از قبل و به علت تخلفات در ساخت و ساز بود، این موضوع در ماده 100 شهرداری دماوند بود که با شهردار وقت رایزنی‌هایی به عمل آمده و قول داده‌اند که در زمینه مسکن ملی همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در خصوص جهش مسکن ملی که از سیاست‌های دولت سیزدهم است در سطح شهرستان کار را آغاز کرده‌ایم و زمین‌های مرغوب و کم هزینه را برای این مهم مدنظر خواهیم داشت، دولت مصمم است مسکن مهر را به صورت کامل تحویل دهد و همه خدمات ارائه شود سپس شهروندان ساکن شوند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در دولت سیزدهم قول‌های که به مردم داده شده است در موعد مقرر در حال انجام است، یکی از کارهای زمین مانده که در سالیان دور مردم دماوند مطالبه داشتند کمربندی جنوبی دماوند است که در این دولت این کار شروع شد و با حمایت‌های مسئولان دیگر و نماینده مجلس موافقت‌های اولیه انجام و تفاهمنامه بین قرارگاه خاتم و وزارت راه امضا شده است.

طاهرخانی افزود: این پروژه در دست مطالعات است و سه مولفه در این زمینه پیشنهاد داده شده که قرار است قرارگاه خاتم این سه مولفه را بررسی کرده و برای یک مورد توافق جمعی صورت گیرد، قول داده شده که این طرح تا سه ماه آینده شروع شود.

فرماندارشهرستان دماوند گفت: در زمینه تهاتر نفت نیز استاندار تهران پیگیری‌ها را انجام داده و مشکل خاصی نیست و امیدواریم در دولت سیزدهم کمربندی جنوبی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا