این “بایبر” تخته بشورد!

وایبر و شبکه های اجتماعیوبلاگ پستو در مورد «آسیب شبکه‌های اجتماعی موبایل از جمله وایبر» به زبان دماوندی و با حالتی طنزگونه نوشت:

چقدر در این پستو بوتیم توطئه هایی درکاره تا عده ای بساط شونشینی، شوچره و گتار بکشینَ به هم بزنن، دَکل حرف ما رَ باور نَکدین، اِسا حتما باید “بیکی لیکس” یا این مرتیکه “اسنودن” دست به افشاگری بزنه تا شما باور کنین ما راس موییم.

بله الکی که ادعا نمُنیم، مدارکش هم موجوده. زنک موقع رانندگی، پشت چراغ قرمز سرش مین موبایل دره، داره بایبرشه چک مُنه، مین اتوبوس یارو با یک دستش میله اتوبوسه داره با دست دیش موبایلشه، پشت میز اداره هی دنگ دنگ، دنگ دنگ، پیام وایبریه که از راه مرسه و ….

اما بدتر از همه که به نظر ما هدف اصلی توطئه کنندگان پشت پرده پیام های بایبریه، همین نفوذ بایبر به خونه های مردمه. یعنی اگر گرونی میوه ها و تنقلات ابلین ضربهَ رَ به شونشینی ها بارد و بساط گتار بکشینهَ کساد کد، الان این مدل جدید پیغوم هادائن بیمه تا تیر خلاصَ به سمت ارزش ها و سنت های اصیل شونشینی شلیک کنه و این رسمَ کلا برانگنه.

بله، پس چیز؟ کافیه همین شوهای بلند زمستون یه نگا به دور و برتون بنگنین، از عیال و عاقل به جای این که هانیشن دور هم چهار تا کلام حرف حساب بزنن، هر کدوم یک گوشه خونه سرشون مین گوشی موبایل دره، دارن با بایبر به هم پیامک مدن، صداشون هم درنمیا! اِسا خدا نیوره اون روزیه که ناغافل این مودم قطع بباشه، چنان هبار و هبوری راه منگنن که انگار کتاب دعاشون گم بَبه!

مطلب ما که به اینجه برسی، گولا از راه بیمو و باسه آروم کدن ما حرف هایی بوت که درست سردرنیوردم. این که نمدونم دو جور ارتباط داریم که یکیش فیزیکیه و یکیش مجازی و هر کدوم یک خوبی ها و معایبی دارند و باید از اونها استفاده کد و …

اما ما به فیزیک و شیمیک کاری نداریم! ما توطئه رَ احساس مُنیم بَ هشدار مدیم که اگر هر چه زودتر با این بایبر تخته بشورد برخورد قاطع صورت نگیره، در آینده نزدیک هیچ خبری از راه و رسم شونشینی و گتار بکشین باقی نممونه. علی الخصوص که اِسا بایبر کم بود، کاشف به عمل بیمه انباع جدیتر هم مثل “باتس آپ”، “تانگو” بَ “لاین” در راهند. از ما بوتن، دیه خودتون مدونین!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا