معاون امور توان‌بخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند:

ایجاد یک مرکز بومی برای سالمندان در دماوند با مقاومت‌هایی همراه است/ متأسفانه برخی از ادارات پاسخگوی بهزیستی نیستند

معاون امور توان‌بخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: ایجاد یک مرکز بومی برای سالمندان در این شهرستان با مقاومت‌هایی همراه است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، طاهره بهاری در نشست شورای سالمندان شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: متأسفانه برخی از ادارات پاسخگوی بهزیستی نیستند و مصوبات را نادیده می‌گیرند، عدم اجرای مصوبات باعث عقب‌گرد می‌شود.

وی افزود: در ایجاد یک مرکز بومی برای سالمندان مقاومت‌هایی را در شهرستان دماوند شاهد هستیم، متولی تأسیس این مرکز قطعاً بهزیستی است و در کارشناسی اقدام لازم را صورت می‌دهد و مشکلات را رفع خواهد کرد.

معاون امور توان‌بخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: یک مرکز توان‌بخشی و روزانه سالمندان در سطح شهرستان دماوند ایجاد کرده‌ایم و بازدیدهایی از آن به عمل آمده است، از ایده‌ها و پیشنهادات برای رشد بیشتر استقبال می‌کنیم.

*فضاسازی برای حضور سالمندان در سطوح شهری فراهم شود

بهاری ضمن اشاره به دستورالعمل بنیاد فرزانگان بیان کرد: همیشه در جلسات طرح شهر دوستدار سالمند عنوان شده است، قرار نیست که یک شهر تأسیس کنیم بلکه مقرر است فضا برای حضور سالمندان در شهر فراهم شود.

وی ادامه داد: هرچند بهزیستی متولی مناسب‌سازی فضا برای سالمندان است اما نباید دستگاه‌ها تصور کنند که تنها بهزیستی باید در این امر سهیم باشد، این مهم با همکاری تمامی ادارات محقق می‌شود.

معاون امور توان‌بخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: سالمندان را فراموش کرده‌ایم و آنها در تمامی ادارات با مشکل روبرو هستند، به صورت تصادفی سالمندانی تحت پوشش بهزیستی را به ادارات فرستاده‌ایم تا نحوه برخورد با آنها را شاهد باشیم که در این راستا برخی ادارات برخورد خوبی داشتند اما برخی دیگر برخورد مناسبی نداشتند.

بهاری عنوان کرد: بهزیستی بدون همکاری ادارات هیچ اقدامی نمی‌تواند صورت دهد، باید به سالمندان در شهرستان خدمت ویژه‌ای ارائه کرد، باید در بنیاد فرزانگان به سالمندان اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: استفاده از تجارب سالمندان در بسیاری جاها امکان پذیر است و نباید نسبت به مراکز سالمندان و مناسب‌سازی فضای شهر بی‌تفاوت بود، همکاری‌ها با مراکز سالمندان باید مستمر باشد نه اینکه تنها شاهد وعده و وعیدهای مسئولان باشیم.

معاون امور توان‌بخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند تصریح کرد: سالمند و جانباز و معلول باید از حداقل امکانات در شهر برخوردار باشد و هیچ مانعی بر سر راهش نباشد، ادارات باید نسبت به مناسب‌سازی مبلمان شهری توجه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا