اولین یادواره شهدای روستاهای کوهپایه دهستان ابرشیوه دماوند

اولین یادواره شهدای روستاهای کهنک، یهر، مومج، دهنار و هویر دهستان ابرشیوه از توابع بخش مرکزی دماوند با حضور جمعی از مسئولان، خانواده معزز شهدا و آحاد مردم در حسینیه روستاییهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در ابن مراسم اظهار داشت: ولایت امیرالمؤمنین(ع‌) ادامه راه نبوت بوده و شهدا نیز فدائیان راه ولایت و ادامه دهنده راه اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند.

وی افزود: نفس کشیدن جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت فقیه از جمله برکات اهل بیت(ع) بوده و باید قدر این نعمت را بدانیم.

امام جمعه دماوند با تاکید بر اینکه شهدا پیام‌آور غدیر هستند، تصریح کرد: در 30 سال اخیر به برکت انقلاب اسلامی هیچ‌گونه جنگ و ناآرامی در جامعه وجود نداشته و این نشان‌دهنده پیشرفت و قرار گرفتن در اوج امنیت و آزادی کشور است.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه برخی افراد ناسپاس و بی خرد هستند، اضافه کرد: وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مرکز وحدت و امید و تحکیم قوای سه گانه در این نظام یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: باید با درایت و بصیرت در راستای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قدم برداریم.

امام جمعه دماوند تبعیت از قرآن، اسلام، اهل بیت(ع) و ولی فقیه را مهم‌ترین خواسته و وصیت شهدا دانست و گفت: خلوص، تواضع، جوانمردی، مردمی بودن، ولایت‌پذیری و ولای‌مداری، شهادت‌طلبی و دنیا گریزی از جمله خصائل و فضائل شهدا بود که باید آنها را الگو قرار دهیم.

فتاح‌دماوندی، بازخوانی وصیت شهدا و جامه عمل پوشاندن به آن را امری لازم و ضروری دانست و بیان کرد: توجه به نماز، دفاع از قرآن و اسلام، توجه به مستضعفان، مسئولیت‌پذیری و فدا کردن جان برای ارزش‌ها از جمله موضوعاتی بوده که در وصایای شهدا به آن اشاره شده است.

وی گفت: شهدای مدافع حرم نیز فرزندان امروز انقلاب اسلامی بوده و وصیت نامه شهیدانی همچون شهید حسینی، شهید مدافع حرم این منطقه در دسترس است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: باید در قبال شهدا پاسخگو باشیم و بگوییم در خصوص ارزش‌هایی از قبیل نماز، حجاب، تقوا و دوری از رشوه و ربا چه اقداماتی انجام دادیم.

فتاح‌دماوندی با تاکید بر اینکه با کوتاهی نمی‌توان پاسخگوی خون شهدا بود، اضافه کرد: نباید از مسئولیت خود سوءاستفاده کنیم، بلکه باید خدمت‌گذار جامعه بوده و طلبکار نباشیم.

وی همچنین در خصوص برخورد با مفسدین نیز اظهار کرد: باید طبق احکام اسلام و به صورت قاطع با این افراد برخورد صورت گیرد تا شاهد وضعیت نامناسب در جامعه نباشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا