با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت؛

برگزاری اولین نشست فرماندهان پایگاه و شورای حوزه بسیج اصناف شهرستان دماوند/ فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند: عدم محقق شدن احداث 54 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زدگان کرمانشاه 

اولین نشست فرماندهان پایگاه و شورای حوزه بسیج اصناف دماوند با حضور فرمانده سپاه و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در محل جلسات این نهاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند روح‌الله عرب، فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: قرار بود که 54 واحد مسکونی به جهت استفاده زلزله‌زدگان کرمانشاه ویژه افرادی که تحت حمایت بهزیستی، بی‌سرپرست و بدسرپرست بوده و یا یک الی سه معلول در خانه نگهداری می‌کنند توسط سپاه سیدالشهدا احداث گردد که محقق نگردید.

وی افزود: در این خصوص تقاضا داریم که مساعدتی صورت گیرد تا باقیات و صالحاتی برای افراد باشد، زلزله‌زدگان چشم‌انتظار کمک‌های ما هستند.

فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند با اشاره به سفر به مناطق زلزله‌زده ادامه داد: با توجه به سفری که به همراه امام جمعه این شهرستان و فرماندار پیشین به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه  داشتیم، وضعیت آن مناطق بسیار نامطلوب بود؛ در فصل زمستان اسکان موقت در اختیار آنها قرار گرفت، اما اینک موضوع ساخت‌وساز در آن منطقه مطرح است.

عرب خاطرنشان کرد: مقرر گردید که برای هر خانواده یک واحد۶۰ الی ۷۵ متری احداث شود، مبالغی وام و بلاعوض نیز پرداخت شد، قرار بر تامین مبلغی نیز از سوی سپاه شهرستان دماوند بود تا بسیج سازندگی در این راستا تشکیل شود.

وی بیان کرد: سپاه خدمات خوبی در این خصوص ارائه داد، در نخستین روز همه نهادها و افراد شاخص در منطقه حاضر شده و افرادی مبالغی دریافت کردند، اما متاسفانه کمتر از یک ماه عقب‌نشینی کرده و به دنبال مشکلات خود رفتند و تنها سپاه پای کار ماند.

فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به کمک مالی داریم تا در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفته و شیرآلات و مصالح ساختمانی تهیه کنیم، اما ارسال این اقلام هزینه‌ای دوبرابر خواهد داشت، به این ترتیب کمک‌های نقدی موجب می‌شود که این اقلام در همان‌جا خریداری شود.

عرب اظهار داشت: شیرآلات توسط سپاه شهریار خریداری و تحویل ۵۴ واحد شده است و ما از اصناف تقاضای کمک داریم.

وی در خصوص پیگیری امور بازار اسلامی عنوان کرد: ما تابع ولایت و رهبری هستیم و از این رو باید بازار شهرستان دماوند را به سوی بازار اسلامی سوق داده و عرضه بر اساس شرع و دین باشد.

فرمانده سپاه بسیج مقاومت شهرستان دماوند اضافه کرد: مواردی مانند کم‌فروشی، کالای قاچاق، گران‌فروشی و هرآنچه که خلاف بازار اسلامی است باید جلوگیری شده و با تدبیر، فرهنگ اسلامی را نهادینه کنیم که این امر باید در قالب امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.

عرب گفت: در جهت ارتقای توانمندی‌های رزمی، اعضای بیسج ادارات قول‌هایی دادند که به زودی فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های رزمی به میدان تیر رفته و در یک مسابقه دوستانه شلیک هدف شرکت می‌کنند.

گفتنی است که در این نشست مقرر شد فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات شهرستان دماوند به اردوی سه روزه مشهد مقدس با هماهنگی سپاه ناحیه دماوند اعزام شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا