رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند:

کارآفرینی و سودآوری در 400 هکتار موقوفه علی‌آباد والی دماوند با یک طرح اقدام ملی مدنظر است/ اعلام ممنوعیت معامله پلاک‌های 107 و 108 موقوفه علی‌آباد والی به دفترخانه‌ها و مشاوران املاک شهرستان دماوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با بیان اینکه کارآفرینی و سودآوری در 400 هکتار موقوفه علی‌آباد والی دماوند با یک طرح اقدام ملی مدنظر است، گفت: ممنوعیت معامله پلاک‌های 107 و 108 موقوفه علی‌آباد والی به دفترخانه‌ها و مشاوران املاک شهرستان دماوند اعلام شده است.

امیرحسین روان در حاشیه مراسم افتتاح دفتر موقوفه «محمد و علی‌خان والی» روستای علی‌آباد دماوند  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: مساحت موقوفه علی‌آباد والی بیش از 400 هکتار است، این موقوفه غیرمتصرفی است و متولی دارد و اداره اوقاف نقش نظارتی در آن دارد.

وی افزود: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز اطراف این موقوفه و اهمیت و نیت خیر واقفان خیراندیش آن که برکاتش به روستا و شهر دماوند می‌رسد، امید است با همکاری همه دستگاه‌های دولتی، اقدامی قانونی و خداپسندانه‌ای در آن شکل بگیرد که منفعت آن به همه اهالی روستا و شهر دماوند برسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند ادامه داد: کارآفرینی و اشتغال و سودآوری برای موقوفه دیده شده است که نیت آن برای خیرات و عزاداری امام حسین(ع) می‌باشد.

روان ادامه داد: امیدواریم با همکاری شهردار و شورای شهر، دادستان و … اقدامی ملی در این مکان صورت گیرد و همانطور که امروز شاهد افتتاح دفتر آن هستیم، روزی نیز پروژه‌های ملی در این فضا افتتاح شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دماوند مهد ساخت ویلا و خوش نشینی شده است، اما اداره اوقاف پروژه‌های ملی برای این شهرستان در نظر گرفته است که فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری، بیمارستانی، احداث پرورشگاه و نیازمندی‌های جامعه امروز را دربر می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: پروژه‌های مذکور نیازمند نگاه ملی هستند که به امسال و ده‌ها سال آینده بسنده نمی‌کنند، به طور مثال، واقفان وقفی را انجام دادند که قدمت آن به 100 تا 200 سال یا بیشتر می‌رسد. برای برخورداری از چنین دیدگاهی در اوقاف نیز باید موضوعات اجتماعی روز مطرح شوند و رفع معضلات در پروژه‌های ملی دیده شوند.

روان با بیان اینکه هرگونه معامله پلاک‌های 107 و 108 علی‌آباد والی در دفترخانه‌ها و مشاوران املاک ممنوع اعلام شده است، عنوان کرد: یکی از مشکلات موقوفه این است که تعدادی زارعین صاحب نسق دارد که نیاز است با نگاه رافت اسلامی به آنها نگاه ‌شود تا به حق و حقوق قانونی خود برسند و از ساخت سازهای غیرمجاز توسط افراد سرشناس در اطراف موقوفه جلوگیری شود.

وی افزود: دادستان قول مساعد داده است که در اجرای این نیت خیر به همه ما کمک کند کما اینکه شاهد چنین رویکرد عالمانه و خیرانه دادستان نیز هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: خرید و فروش‌های پلاک‌های مذکور در تمام دفترخانه‌ها ممنوع است و حتما باید با رضایت متولی و اداره اوقاف باشد، با کلیه مشاورین املاک در سطح دماوند و دفترخانه‌ها، دادستان و ادارات مربوطه اعم از منابع طبیعی و اداره ثبت مکاتبه شده است تا هر جا که اسم وقف و موقوفه را شنیدند از اداره اوقاف استعلام بگیرند.

روان عنوان کرد: استعلام‌گیری یک اقدام پیشگیرانه توسط اوقاف برای جلوگیری از اتفاقات و اعتراضاتی می‌باشد که اکنون شاهد هستیم، در چند ماه اخیر بسیاری از افراد برای خرید و فروش مراجعه کرده بودند که وقتی دیدند ملک موقوفه است دست نگه داشتند و پولشان هدر نرفت.

وی تاکید کرد: تمامی مشاوران املاک، رئیس اصناف مربوطه حتما نسبت به استعلام گیری از اوقاف اقدام کنند و در مبایعه نامه‌ها برای اجاره یا خرید و فروش نوع مالکیت زمین را مشخص کنند تا شاهد بسیاری از اتفاقات بد در سطح شهرستان دماوند نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا