با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت؛

افتتاح کانون سلامت محله در دماوند/ ثبت‌نام تاکنون 40 نفر در کانون سلامت محله 17 شهریور دماوند

اولین کانون سلامت محله شهرستان دماوند با عنوان «محله 17 شهریور دماوند»در پایگاه بهداشتی شماره 3 این شهرستان  با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

لیلا زعفرانی، مسئول پایگاه بهداشتی شماره 3 دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: کانون سلامت محله در راستای اجرای مشارکت‌هایمردمی و دریافت خدمات سلامت فعالیت خواهد کرد که مشارکت داوطلبانه و آگاهانه مردم در کانون یکی از اهداف این کانون است.

وی افزود: با توجه به اینکه تشکل جامعه محور کانون جهت ارتقای شاخص‌هایزندگی و مشارکت برای آن به صورت غیرسیاسی و داوطلبانه فعالیت خواهد کرد امیدواریم برای ارتقای سلامت مردم این شهر آمادگی داشته باشیم.

مسئول پایگاه بهداشتی شماره 3 دماوند ادامه داد: گروه‌های مردمی برای انتخاب اعضای هیات مدیره در هفته آینده گردهم خواهند آمد، اما در حال حاضر عضوگیری صورت می‌گیرد.

*ثبت‌نام تاکنون 40 نفر در کانون سلامت محله 17 شهریور دماوند

زعفرانی گفت: تاکنون 40 نفر در کانون سلامت محله 17 شهریور دماوند ثبت‌نام کرده‌اند که از بین همه فعالین سطح شهر هستند و در نهایت دبیر و جانشین دبیر کانون از میان آنها انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه محل استقرار نیز پایگاه بهداشتی شماره سه دماوند در محله درویش است، بیان کرد: این کانون تداخلی با دیگر پایگاه‌های بهداشت و سلامت ندارد و فقط یک اتاق در اختیار کانون گذاشته شده تا در راستای اهداف وزارت بهداشت گام، پردازند.

مسئول پایگاه بهداشتی شماره 3 دماوند اضافه کرد: مقرر است اعضای کانون، مسئولان، خیرین و… دست به دست هم دهند تا مشکلات برطرف شوند و اعضا تصمیمات مناسب در این راستا اتخاذ کنند.

*حدود 11 هزار نفر تحت پوشش پایگاه سلامت شهر دماوند هستند

زعفرانی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش پایگاه سلامت شهر دماوند حدود 11 هزار نفر است که از این رقم حدود 6 هزار نفر بانوان هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم برای تمامی گروه‌های هدف برنامه‌های تفریحی، ورزشی، آموزشی و… در راستای ایجاد سلامت اجرا کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: برنامه‌های کانون سلامت محله شامل پیشگیری و کنترل چاقی، دیابت، فشار خون، پیشگیری از اعتیاد، آموزش سبک زندگی سالم، فعالیت‌های قرآنی، آموزش مادران، سالمندان، کودکان، استقبال از برنامه‌های پژوهشی، اجرای کتابخوانی و برنامه‌های محیط زیستی، ترافیک، ایمنی، هنر، ادبیات و غیره هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا