مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن:

مشکل زمین 6.5 هکتاری سایت مسکن مهر دماوند مرتفع خواهد شد/ اعضای تعاونی ۱۲ مسکن‌ مهر دماوند تا ۱۵خردادماه ۱۰ میلیون تومان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه واریز کنند

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن گفت: اعضای تعاونی ۱۲ مسکن‌ مهر دماوند تا ۱۵خردادماه ۱۰ میلیون تومان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه واریز کنند.

امید طاهرخانی  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: این تعاونی در بهمن‌ماه سال 89 برای اعضای مازاد تعاونی‌های 1 تا 10 آزاد مسکن مهر دماوند و رودهن تشکیل شده است.

وی افزود: در بدو تاسیس این تعاونی حدود 250 عضو از تعاونی مهر 7 و مازاد اعضای تعاونی مهر 1 انتقال و ساماندهی شده است، طبق نامه مسکن و شهرسازی به اداره تعاون جهت ثبت نام اعضا طبق پتانسیل منطقه تا 500 نفر اعضا هم اقدام کرده است و بعد از آن درگیر دریافت زمین در منطقه گیلاوند بوده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن گفت: تا سال 92 مکاتبات بسیاری با وزارت راه و شهرسازی در رابطه با دریافت زمین صورت گرفته است، پیگیری‌هایی نیز از طریق فرمانداری و نماینده مسکن و شهرسازی در شهر مهک انجام و 6.5 هکتار زمین به ما تحویل داده شده است.

طاهرخانی ادامه داد: مجموعا بیش از 200 میلیون تومان سه تعاونی 11، 12 و 13 طی یک قرارداد با اتحادیه شهرستان جهت تغییر کاربری، الحاق به محدوده و آماده سازی در سایت مهک و تحویل به تعاونی‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تا سال 92 این اتفاق نیافتاد اما با مشورت اعضا و اخذ نامه مکتوب، زمینی در شهر رودهن واقع در انتهای خیابان دکتر حسابی پنجم خریداری شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن بیان کرد: این زمین برای تعاونی 12 شامل 15 هزار و 75 متر است که در اصل طبق تفاهمنامه ای بین شهرداری و تعاونی‌ها برای کاربری به نسبت 48 به نفع تعاونی و 52 به نفع شهرداری مقرر شد که تغییر تراکم گرفته شود.

طاهرخانی گفت: متاسفانه در کمیسیون ماده 5 تهران در سومین جلسه برای این زمین تراکم 320 درصد تایید شد اما سطح اشغال 30 به نفع تعاونی‌ها بود.

وی تصریح کرد: در این زمین‌ها 8 طبقه مسکونی و 3 طبقه پارکینگ ساخته می‌شود البته تعداد طبقات پارکینگ ممکن است تغییر کند، نقشه معماری مورد تایید شامل 3 طبقه منفی، یک پیلوت و 8 مسکونی برای 3 بلوک است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن افزود: در 28 اسفندماه 99 موفق شدیم فیش شهرداری را به مبلغ 3 میلیارد و 827 میلیون تومان طی یک فقره نقدی 200 میلیون تومانی و مابقی اقساط 20 ماهه در قالب چکهای سه ماهه 500 میلیون تومانی وصول شد. تا دو هفته آینده نقشه‌های سازه تایید و در نهایت پروانه ساخت اخذ می‌شود.

طاهرخانی در خصوص پرداخت متقاضیان ادامه داد: اعضا در سال 94 اعلام واریزی تا سقف 21 میلیون تومان داشتند، اما متاسفانه به دلیل طولانی شدن کار در آن سال‌ها و پیش نرفتن امور به دلایل مختلف مردم در آن زمان همکاری کمتری کردند و حدود 20 نفر به سقف 21 میلیون تومان رسیده و حدود 50 تا 60 نفر نیز بین 16 تا 18 میلیون تومان و مابقی کمتر از 16 میلیون تومان بودند.

وی تصریح کرد: به محض برگزاری مجامع و آخرین مجمع در مهر 99 که ساخت و ادامه فعالیت مصوب شد، به اعضا اعلام واریزی سقف 21 میلیون تومان شد، در حال حاضر 168 نفر این رقم را محقق کردند و 32 نفر همکاری نکردند که برای آنها اخطار مکتوب 15 روزه و احضاریه صادر شده است. در صورت عدم همکاری این افراد قادر به ادامه فعالیت نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن بیان کرد: اول اردیبهشت 10 میلیون واریزی جدید و رساندن به سقف 31 میلیون تومان اعلام شد و همانطور که در مجامع قول داده بودیم اگر همه رقم را به عدد 35 میلیون تومان برسانند با بودجه تعاونی می‌توانیم کار را تا پروانه ساخت برسانیم و سپس جواز ساخت بدهیم.

طاهرخانی گفت: قیمت حدودی و امروز قراردادها بین 450 تا 500 میلیون تومان است و بسته به متراژ واحد و تورم این قیمت افزایش یا کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: دلیل اینکه در تعاونی‌ها قیمت به روز گفته می‌شود این است که گاهی شرایط پیش فروش یک آپارتمان را داریم یعنی شرکت خصوصی است و سود حاصل از فروش واحدها به جیب اعضای هیات مدیره آن تعاونی می‌رود اما چون در تعاونی‌ها اینگونه نیست سود و ضرر برای همه اعضا می‌باشد و چون کل پول یکجا پرداخت نمی‌شود مسلما شامل تورم نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن افزود: از این عدد طی جلسه با بانک مرکزی، مبلغ 200 میلیون تومان برای هر واحد وام انبوه سازی با سود بین 14 تا 16 درصد نسبت به نوع ساختمان‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن در رابطه با پروژه گیلاوند گفت: زمین 6.5 هکتاری گیلاوند تا اواخر سال 98 در ید ما بود، 27 اسفندماه 98 متوجه شدیم که عملیات نقشه برداری در این زمین انجام می‌شود که با مخالفت و برخورد کار به دادستانی رسید و دستور این بود که تا مشخص نشدن وضعیت تعاونیهای 11، 12 و 13 عملیاتی انجام نشود.

طاهرخانی بیان کرد: متاسفانه در تعطیلات عید مسکن و شهرسازی سرباز زد و فعالیت خود را شروع و 2 هکتار از زمین را برای طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن روستایی واگذار کرد، این فسخ یک طرفه بود و پرونده قضایی برای آن تشکیل شد.

وی بیان کرد: 20 اسفند 99 اولین جلسه دادگاه در دماوند برگزار شد و به دلیل اینکه اصل صورتجلسه و برخی مدارک در ید مسکن و شهرسازی است فعلا قرار صادر شده و در تجدید نظر هستیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن گفت: این 6.5 هکتار حق قانونی اعضا است و باید تحویل سه تعاونی شود.

طاهرخانی تصریح کرد: طبق قانون و اساسنامه تعاونی‌ها در این شرایط با توجه به اینکه از طرح مسکن مهر خروج کردیم و نیز پتانسیل تعاونی و مشخص نبودن تکلیف زمین گیلاوند نمی‌توانیم عضوگیری داشته باشیم، همچنین این زمین 200 واحد دارد و تعداد اعضا نیز دقیقا 200 نفر است.

وی افزود: طبق اساسنامه هر عضوی که بخواهد ترک کند باید بابت سال‌هایی که پولش خوابیده است و پروژه تا حدی جلو رفته است می‌تواند فیش خود را بفروشد و سود آن را بگیرد و یک نقل و انتقال قطعی در تعاونی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن مهر 12 دماوند و رودهن ادامه داد: قبل از مجامع اوضاع اصلا اوکی نبود و اگر عضوی انصراف می‌داد شرایط پرداخت نبود و بودجه نداشتیم اما بعد از مجامع فیش‌های 8 میلیونی به 50 یا 60 میلیون و سپس به 150 میلیون تومان رسید؛ برگه هولوگرام نیز به آنها داد شد که رتبه و مدرک دال بر عضویت در تعاونی بود. افرادی با مبلغ 220 میلیون تومان نیز داشتیم.

طاهرخانی بیان کرد: در پایان از همکاری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و شهردار شهر رودهن کمال تشکر و قدرانی را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا